dijous, 27 de març del 2014

Crêppe de farina de cigrons amb espàrrecs i romesco



Els qui m'aneu seguint ja sabeu que les crêppes m'agraden molt, moltíssim, i que ja n'he publicat diverses al blog, com aquestes crêppe de salmó i formatge tàrtaracrêppe suzette, crêppe de sobrassada i formatge de Maócrêppe de mató, magrana i muesli, crêppes salades, entre d'altres. Com que a casa tenim una màquina que permet coure les crêppes a la taula on mengem mateix, perquè és elèctrica i no calen fogons, menjar creppes sempre es converteix en una manera divertida de sopar. Recordo que, fins i tot, vam fer creppes un dia que va venir l'Aleix a sopar, creient que seria una manera diferent de tastar coses, i a més de menjar bo ens ho vam passar bé, coent cadascú el seu plat. Les crêppes a taula permeten fer invents perquè, sovint, els ingredients són a l'abast i al gust del consumidor. Triant uns quants ingredients variats (pernil dolç, salat, sobrassada, formatges, truita, salses, verdures, xampinyons, etc...) i posant-los a taula, cadascú es pot fer la seva creppe amb els ingredients que més li agradin. I les possibilitats, dolces i salades, són infinites!

Habitualment, la massa de les crêppes es fa amb farina de blat, ous, lllet i un pessic de sal. Però hi ha països on la farina de blat se substitueix per la farina de blat sarraï, com per exemple a la Bretanya francesa. Allí hi vaig viure un any i aquestes creppes eren molt habituals, farcides salades, i s'anomenen galettes, distingint-les de les creppes dolces. A Còrsega, en canvi, en vaig tastar unes elaborades amb farina de castanya, un fruit molt comú a l'illa i del que se'n fan moltes elaboracions. I... segurament, encara en trobaríem més variants. 

La que avui us proposo està feta amb farina de cigrons, una farina que vaig comprar a la botiga del carrer Sant Antoni que ja us he comentat més d'un cop, on pots comprar a granel. La botiguera no tenia massa clar si podria funcionar amb les creppes o no, quan li vaig preguntar, però em va dir... ja em diràs si t'ha anat bé! Vaig fer les creppes l'altre dia i us he de dir que... queden boníssimes. Per a farcits dolços encara no ho he tastat, però en farcits salats com el d'avui queden ben bones! I fent-la amb farina de cigrons la fem apte per a celíacs!

Ingredients per la massa de crêppes
1/2 got Farina de cigrons
1 ou
1 got de llet
1 pessic de sal
1 c. d'oli d'oliva


Ingredients pel farcit:
espàrrecs bladers
salsa romesco


Per tenir els ingredients del farcit a punt, el que farem serà tallar la part dura dels espàrrecs i saltejar-los en una paella amb oli i sal. Els reservarem, que es refredin.


Ara, preparem la massa de la crêppe. D'entrada, barregem l'ou amb la farina. Ha de quedar-nos una barreja ben espessa. Seguidament, hi afegirem la llet i tornarem a remenar, procurant que no quedin grumolls. Finalment, hi afegirem una cullerada d'oli d'oliva verge extra i un pessic de sal. Ho reservarem mitja hora. 


Quan ja tenim la massa reposada, procedim a elaborar les creppes. Posem la màquina a escalfar i l'untem uan mica amb un paper untat amb mantega, per assegurar-nos que no se'ns enganxi la massa. Si no tenim màquina, també podem coure les creppes en una paella. Amb l'ajut d'una espàtula de fusta, l'escampem uniformement perquè es cogui bé. 


Mantenim la crêppe a foc baix i procedim a farcir-la. Primer, pintem la massa amb una tira de romesco. Després, hi afegim els espàrrecs ja cuits a la planxa.


Un cop ho tenim farcit, dobleguem la massa per la meitat, i tornem a doblegar. En aquest cas, hi donarem forma de rotlle perquè els espàrrecs no es poden doblegar, però si hi poséssim altres ingredients, la podríem fer triangular o quadrada.


Finalment, si volem presentar la creppe com una tapa per a compartir, la tallem a trossos i l'emplatem. I si no, cadascú amb la seva! 








24 comentaris:

  1. Jo també tinc aquesta màquina, li he de treure mes profit!!!!

    ResponElimina
  2. Quina bona fila fan aquestes crepes Marina! No els he fet mai amb altra farina que no fos la de blat, ni tant sols he fet galettes, així que aquestes teves amb farina de cigrons em semblen la mar d'originals!

    Petons!

    ResponElimina
  3. Que bo! els espàrrecs de marge amb romesco m'encanten! I mai he fet sevir farina de cigrons, ho hauré de provar a veure que tal.

    http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  4. pedazo de crepes mas ricos q has preparado, ademas de bien sanos q son rellenandolos de verdurita. me encantan!!!

    ResponElimina
  5. A mi la farina de cigrons m'agrada molt....n'he fet pa i tot...aquestes crëppes, doncs, s'han de tastar! I, per cert, a casa la creppera també treu fum sovint! Petons!

    ResponElimina
  6. Que bones Marina!! És fantàstic de poder gaudir cada cop de més farines!!! Tot un món nou pels amants de la cuina ☺

    ResponElimina
  7. Jo també sóc molt de creps!!!
    Amb aquesta farina és ideal per a celíacs, i queden igual de bé.
    La combinació del farcit m'encanta.

    ResponElimina
  8. M' agraden molt les creps, i amb aquesta farina han de ser molt gustoses. La combinació amb la salsa romesco i els esparrecs és deliciosa.

    ResponElimina
  9. La recepta genial!! I m'encanta la manera que teniu de menjar-les, tots a taula i cadascú al seu gust, tindré que provar-ho algun cop! petons

    ResponElimina
  10. Doncs les haurem de probar!!! Soc molt de tenir difetents farines per fer pans, pero tens tota la rao que amb les creppes ha de funcionar igual de be. Petons!

    ResponElimina
  11. La massa té molt bona pinta Marina i el farciment també m'agrada.
    Va bé el aparell per fer-les a taula, ha de ser més divertit.
    Petons.

    ResponElimina
  12. Doncs deu quedar molt original. La pinta la fa molt bona! A mi també m'encanten les creppes però en faig poques per la mandra de la preparació. Ja veig que hauré de buscar-me una d'aquestes paelles per endollar mentre som tots a taula...
    Marta

    ResponElimina
  13. Aquesta me l'apunto, han d'estar boníssimes les crepes!!

    ResponElimina
  14. Ja faig tard a comprar aquesta crepera per la taula, quina meravella poder-te fer les creps asseguda a taula. I amb espàrrecs i romesco han de ser boníssimes. I suposo que la farina de cigrons la deu fer apta per celíacs. Molt bona proposta. Petons.

    ResponElimina
  15. Una buena idea hacer las ceps en la mesa con esta crepera y los creps saladas tambien son muy buenos.Esta combinacion con harina de garbanzos le da el toque diferente.
    Bon cap de setmana
    Peto

    ResponElimina
  16. Quina bona pinta i bona idea, perfecte si tens convidats a casa, una gran recepta! I amb producte fresc de temporada, els espàrrecs i lo bons que són!
    Bon cap de setmana Marina :)

    ResponElimina
  17. Que bones Marina!! A casa els nens son fans de les crepes.

    ResponElimina
  18. Què bones han de ser aquestes creps. M'encanta la farina de cigrons, té un sabor molt especial i no se m'havia acudit emprar-la així, em guard la recepta. I a més la combines amb els espàrrecs que em tornen boja!

    ResponElimina
  19. Hummmm....m'encanten les creps...No les he provades amb farina de cigrons...sí de fajol..;D

    ResponElimina
  20. Ohhh que ricos con harina de garbanzos, en nada los hago MArina, que ricos!!!

    ResponElimina
  21. Jo he descobert la farina de cigró fa no gaire i m'hi he afeccionat molt. Sobretot després dels consells d'unes amigues veganes que la fan servir com a substitutiu de l'ou i en fan truites de tota mena. Petons

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...