dimarts, 14 d’octubre del 2014

Coca de ratafia i nous


L'altre dia vam anar a dinar a casa els pares del Manel. Si tinc temps, sempre m'agrada portar una mica de postres, quan hi anem. I aquest cop, vaig decidir-me per una coca de ratafia, aprofitant que encara ens en queda una mica de la que nosaltres mateixos vam elaborar l'any passat, com ja vaig explicar aquí. Aquest tipus de coques i pastissos m'encanten, perquè aguanten molt bé més d'un dia i serveixen tant per sucar a la llet per esmorzar com per servir de postres després d'un bon dinar. Si, a més, el regueu amb un rajolí de xocolata negra desfeta... hi cantaran els àngels! Vaig agafar la recepta d'All i Julivert com a base, la vaig adaptar i em va anar molt bé. 

Ingredients:
2 ous
140 g de sucre
vainilla líquida 
40 g de mantega a temp. ambient
1 pessic de sal
200 g de farina de pastissos
2 c. de llevat (impulsor)
100 ml de ratafia
40 ml. de llet
nous


Comencem, barrejant els ous i el sucre, fins que emblanqueixin. A continuació, hi afegim la vainilla líquida (un rajolí). Seguim, incorporant la mantega pomada. I, seguidament, anem afegint la farina amb el tamisador.


A part, hem batut les clares a punt de neu.


Seguim amb la massa anterior, afegint la llet, remenem i seguim incorporant la farina. A continuació, reguem la massa amb la ratafia i acabem d'incorporar tota la farina. Remenem bé i, sobretot, que no quedin grumolls.


Ara, hi incorporarem el llevat en pols. I ja sense batedora elèctrica, amb una llengua o amb una batedora de mà, hi afegim les clares a punt de neu. Remenem amb compte, perquè no es perdi l'aire i aboquem la massa dins un motlle per anar al forn. PEr sobre, hi escampem trossets de nous.


Enfornem a 180 ºC durant 30 minuts. Punxem amb un escuradents el cor, per assegurar-nos que la coca ja és cuita, i la traieem del forn per a deixar-la refredar.


L'últim pas serà desemotllar-la i presentar-la en una safata ben bonica perquè tothom en pugui agafar un trosset. Bon profit!








14 comentaris:

  1. Aquest coc és una meravella! Quina bona manera de terminar un àpat o de començar la jornada!
    Una abraçada,
    Palmira

    ResponElimina
  2. jo no tinc ratafia i el faig amb crema d'orujo, però és igual, queden boníssims!
    ptnts
    dolça

    ResponElimina
  3. Boníssima! i com dius és genial perquè pots menjar-ne per esmorzar, per postres i per berenar, el toc de la ratafia li ha d'anar de fàbula! un petó!

    ResponElimina
  4. buenisima a mas no poder!!! q delicia!!!!!

    ResponElimina
  5. Muy bueno Marina, el gusto de la ratafia le va genial¡
    Peto

    ResponElimina
  6. I amb ratafia casolana...ha de ser més q bona! Petonarros!!!

    ResponElimina
  7. Marina, jo estic molt a prop de Sta. Coloma de Farners i sempre que hi ha comprem la coca de ratafía, pero ara amb la teva recepte la faré segur!! Gràcies!!

    ResponElimina
  8. mmmm que facil i bona Marina! havies de triumfar si o si! petons

    ResponElimina
  9. Las nous i la ratafia tenen que donar un gustet molt bo a la coca. Per no deixar ni les molletes.
    Petons.

    ResponElimina
  10. Com dius molt bé, amb aquesta coca tant podem acabar un bon apat, com fer un delicios esmorzar. Jo ja tinc la de d'aquest a punt de ratafia !!
    Petons

    ResponElimina
  11. La coca de ratafia es una delicia, molt bona recepta Marina!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  12. Ha d'estar boníssim amb el toc de ratafia!!! petons

    ResponElimina
  13. quina pinta!!!! per a menjar-la a qualsevol hora!!!!
    Petonets

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...