dimarts, 18 d’octubre del 2011

Salmó amb salsa tàrtara

Avui parlem de la salsa tàrtara, anomenada "sauce tartare" en francès. Justament, perquè és originària d'aquest país veí.
És, com ja bé deveu saber, una salsa blanquinosa, cremosa, un xic aspre i formada per aquests ingredients: maionesa, cogombrets confitats i picats, cebes matxacadess, tàperes, julivert fresc picat i ou dur picat. A més, s'ha d'afegir sal i pebre, unes gotes de vinagre de vi blanc o llimona. A més, també podem incloure afegitons com les olives, el cibulet o el rave. L'he acompanyat d'un salmó a la planxa, però gairebé cru, (més que res perquè m'agrada així, amb textura de sushi), i arrebossat amb anet sec (és a dir, en espècie)..

10 comentaris:

  1. Les cebes les piques a la picadora?

    ResponElimina
  2. Per cert, vens dijous al programa? :)

    ResponElimina
  3. A la màquina de fer xic-xec, que dic jo... he he. Aquella manual, saps? Sí, vinc dijous. Gràcies per recordar-m'ho, ja no hi pensava. Si voleu fem fotos i les pengem als blocs!!!! I... si voleu, porto alguna confitura per tastar!

    ResponElimina
  4. Oh! Em sembla ES-TU-PEN-DO!

    ResponElimina
  5. Salmó, anet i salsa tàrtara, una clàssica combinació que té l'èxit assegurat!

    ResponElimina
  6. jo crec que el salmó i la salsa tàrtara s'estimen, formen una parella ideal, i l'anet amb el salmó també s'entenen la mar de bé, o sigui que aquí tens muntat un trio perfecte!

    ResponElimina
  7. No he fet mai aquesta salsa però la provaré ara que l'has explicat tan bé.

    ResponElimina
  8. Sí que té èxit, Gemma! I mira que a mi, la maionesa sola... no m'acaba de...

    Doncs sí, Manel, un trio perfecte. Suposo que el més important és tenir un bon salmó...!

    Doncs prova-la, Núria! Ja veuràs que bona!! I amb gambes fredes i pelades també és genial...

    Gràcies a tots i totes pels comentaris!!!
    Una abraçada.

    ResponElimina
  9. Amb el que m’agrada el salmó, espolsat amb anet, doncs ja nomes mi faltava la salta tàrtara Umm deliciós, amb el teu permís amb copio la recepta.
    Petons

    ResponElimina
  10. I tant, Sión!! Tota teva! A veure si t'agrada... a mi, de tant en tant, em ve molt de gust. Una abraçada!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...