dijous, 30 d’octubre del 2014

Bacallà amb olives mortes i verdures


A casa, el bacallà ens agrada molt. És per això que en cuinem sovint. De moltes maneres, perquè de totes ens agrada. Ja sigui esqueixat, estofat, a la planxa, del dessalat o del fresc. Aquesta vegada, vaig decantar-me per un bacallà a la cassola, acompanyat d'unes verdures cuites a l'estil de la samfaina, i acompanyades per unes olives mortes que vam comprar al mercat i que són una delícia.

Ingredients:
Daus de bacallà al punt de sal
Farina per arrebossar
pebrot vermell
pebrot verd
ceba de figueres
2-3 grans d'all
tomàquets
carbassó
olives mortes
julivert
1 rajolí de cava brut nature
oli picant d'Aromatiks


El que fem primer és tallar les verdures i l'all, que deixem picat però a trossos grossos.



Les sofregim a la cassola, per aquest ordre: la ceba, l'all, el pebrot vermell i verd, el carbassó.


Ara, enfarinem el bacallà i el sofregim en una paella, amb poc oli.



I el reservem. Seguim amb les verdures. Un cop toves i torradetes, hi ratllem dos o tres tomàquets, depenent de la mida, i els traiem l'acidesa amb un polsim de sucre. També rectifiquem de sal. Ja hi podem tirar les olives mortes i també hi afegim els daus de bacallà que havíem reservat. Ho reguem amb una mica de cava, i ho deixem coure, amb cassola tapada, uns 15 minuts a foc mig.


Un cop passat aquest temps, ja ho podrem servir, regant el bacallà amb un filet d'oli picant d'Aromatiks i acompanyant-lo amb un bon pa de pagès per a sucar-hi fins a deixar net el plat. Bon profit!















8 comentaris:

  1. Buenisimo Marina el bacalao asi.
    Bona castanyada per els tres
    peto

    ResponElimina
  2. QUè bo!!! el bacallà ens agrada de totes maneres, aquesta l'hem de provar!
    Petonets

    ResponElimina
  3. Aquest bacallà fa una pinta!!! Aquest estiu vam anar a Portugal, i en vam comprar un de boníssim...a veure quan hi tornem i així podem preparar aquesta teva gran proposta!!! Petons!

    ResponElimina
  4. Que bo que ha de ser! m'apunto la recepta, segur que m'encanta! Un peto bonica

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  5. A casa també ens agrada el bacallà i les olives mortes son una perdició. El cava li dona el punt festiu al plat.
    Petons.

    ResponElimina
  6. El bacallà m'agrada de totes formes i amb aquesta base de verdures i olives ja sento l'oloreta!! El provaré algun dia :)

    ResponElimina
  7. Jo no sóc gaire de bacallà, però cuinat amb les olives m'ha piat molt la curiositat. Serà qüestió de tastar-ho!

    ResponElimina
  8. M'agrada molt el toc que donen les olives.....mmmm.....
    Petons,Marina!!!!
    Olga

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...