dimarts, 2 de desembre del 2014

Tempura de verdures, peix i marisc amb salsa agredolça


A vegades, quan arribo a casa tard i amb poques ganes d'obrir fogons, penso en alguna cosa que no sigui complidada i ràpida. M'agrada, bé, ens agrada que sempre hi hagi algun component sorpresa a la taula, malgrat tot. És a dir, que potser el dia que fem truita no serà una simple truita a la francesa sinó que intentarem farcir-la d'alguna hortalissa o altres ingredients, i acompanyar-la d'alguna cosa també ben gustosa. 

El cas és que aquesta tempura va sorgir d'un dia d'aquests. Ens encanta fer tempura, de tan en tan, i segur que ja n'haureu vist de publicades tant al meu blog com al del Manel en alguna ocasió. Aprofitant que, aquest cop, havíem comprar una salsa agredolça picant a l'Aldi, que com acompanyament quasi ens agrada més que la més clàssica salsa de soja... i havent passat pel mercat a comprar uns talls de lluç i veient que a la nevera ens havíen sobrat uns musclos del dia anterior, vaig fer la tempura que us explico i que està cuita amb oli de blat de moro, un oli que fa poc vam descobrir i que ens va cridar l'atenció perquè aguanta molt bé la temperatura, més que l'oli de girasol i d'oliva.

Ingredients:
Lluç
musclos
verdures variades (les que tingueu a casa)
farina de tempura
glaçons i aigua
sal
oli de blat de moro


Tallem les verdures a bastonets. Preparem la tempura, ficant la farina de tempura (en trobareu a molts supermercats), els glaçons i l'aigua i un pessic de sal dins el bol.


Omplim el cassó amb oli de blat de moro abundant.


Banyem les verdures a la tempura i les fregim, a foc fort. Les deixem assecar a sobre un paper absorvent. 


Fem el mateix amb el peix i marisc.


Ho servim en dos bols, un per cada fregida, perquè ens ho puguem menjar en format tapa. Ho acompanyem d'un bol petit de salsa agredolça. Si en sabeu, us aconsello menjar-vos aquesta tempura amb els palets xinesos, és més divertit i sembla que el menjar quedi més bo i tot! A casa ens encanta fer-ho així. Bon profit!






12 comentaris:

  1. A mi també m'agrada molt la tempura, encara que tindré que aprendre a menjar-la amb els típics palets.
    Petons.

    ResponElimina
  2. això m'agrada tot i que el àpat sigui senzill que tingui el seu punt interessant a l'hora de menjar - lo!
    Petons,
    palmira

    ResponElimina
  3. Esto gusta a todos,la tempura siempre gusta con lo que sea.Una cena magnifica.
    Peto

    ResponElimina
  4. la tempura encanta a todos, a peques y a no tan peques!!! me encanta!!! te ha quedado de 10!!!

    ResponElimina
  5. Ostres...apuntada la salsa i l'oli...Ara hi vaig sovint a l'Aldi perquè tenen molts productes ecològics força bé de preu...així que la pròxima vegada que hi vagi ho busco!!! Si això és un dinar improvisat a casa teva, no em puc ni imaginar com serà quan el penses amb antel·lació! Petonarros!

    ResponElimina
  6. la tempura és l'únic fregit que menjo a gust! m'encanta amb verduretes! petons

    ResponElimina
  7. A nosaltres també ens agrada molt, i en faig sovint sobretot de verdures!
    Petons

    ResponElimina
  8. Des que vaig provar la tempura friso per tornar-la a provar!...un sopar molt guapu!

    ResponElimina
  9. Encara no he tastat mai la tempura i ho tinc pendent, i cada vegada que algú penja alguna recepta penso que l'haig de provar! A veure si m'animo perquè pinta molt bé com a aperitiu i/o com a sopar! ptons

    ResponElimina
  10. M'encanta!!! per a llepar-se els dit!!! petons

    ResponElimina
  11. M'encanta la textura que dona la tempura als fregits i la salsa, genial! Una abraçada!

    ResponElimina
  12. Mi favorita es la tempura con verduras y es más divertida comerla con los palillos.

    saludos!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...