dilluns, 23 de febrer del 2015

Moussaka grega


La d'avui no és una recepta inventada ni massa original, ho reconec. En aquest blog, en canvi, acostumo a posar-hi aquelles receptes que no surten d'enlloc o que són una barreja d'altres receptes que he vist "poraí", que diria jo mateixa si em sentissiu parlar en una conversa informal.

No obstant, la moussaka és un plat que he fet i repetit diverses vegades, i que segur que tornaré a fer més d'un dia en el futur. No per no ser original resulta ser una recepta boníssima. Jo la vaig aprendre com 'il faut' quan vaig començar a treballar a un restaurant grec de Sabadell que es deia Alexandros. I parlo en passat perquè ara, aquest restaurant, ja no hi és. El temps, que passa i com passa...!

Doncs bé, aquí teniu la recepta que faig servir jo. De ben segur que en trobareu d'altres versions, com la que porta carn de xai o vedella en comptes de la de porc que faig servir, o la que es condimenta amb altres espècies diferents a les que jo utilitzo. Això sí, n'hi ha una que és molt comú a la cuina grega i que jo crec que és la que marca la diferència d'aquest plat, que bé podria ser una lasagna d'albergínia, si no fos per la canyella, aquesta espècia que ara us desvelo com a característica del plat que us explico a continuació. 

Ingredients:
250 g de carn de porc
2 albergínies petites
3 o 4 tomàquets 
3 grans d'all
1 ceba
julivert fresc
menta fresca
canyella
oli, sal i pebre

Ingredients per la beixamel:
llet, farina, mantega, sal i nou moscada, formatge ratllat o en pols


Us recomano que sempre que compreu albergínies escolliu les més petites, que seran sempre més tendres. Les grosses potser sembla que condeixen més però, en realitat, ja són velles i s'assequen més aviat perquè ja els queda menys aigua. Comencem tallant aquestes albergínies en rodanxes i les deixem reposar una estona sobre un llit de sal gruixuda, perquè perdin l'excés d'aigua. Després, les rentem  i les fregim amb una mica d'oli i sal. Les reservem fins al moment de muntar la moussaka.


Ara, prepararem un sofregit. Tallem la ceba a daus i també l'all a dauets. Sofregim en una cassola, primer la ceba i després l'all. Ho rectifiquem de sal.


Seguidament, piquem la carn de porc amb la picadora i la incorporem a la cassola on hi sofregim la ceba i l'all. Ho tornem a rectificar de sal. Seguim afegint ingredients, per exemple, el pebre.


Ara, és el torn de la nostra espècia estrella d'avui, la canyella. També hi afegirem el julivert picat, la menta picada i, finalment, el tomàquet ratllat i sense la pell. Ho rectificarem, aquest cop, amb sucre i sal. No deixarem de remenar, a foc mig, tota aquesta farsa.


Quan ja tenim la barreja cuita i a punt, començarem a muntar les capes de la moussaka. Al fons d'una safata per anar al forn, hi disposarem les làmines d'albergínia que havíem sofregit prèviament. A sobre, hi repartirem la carn picada amb el sofregit. Al damunt, hi farem una altra capa d'albergínia. I així ho anirem fent, successivament, fins a finalitzar amb els ingredients. Hem de procurar deixar, com a mínim, un espai d'un dit entre la part superior de la safata i la barreja, ja que és el lloc que ocuparà la beixamel.


Ara, doncs, és el torn de la beixamel, que hem preparat desfent la mantega, afegint la farina fins a formar un roux. I seguidament, hem tirat la llet, la sal i la nou moscada i sense parar de remenar fins que s'ha espessit a la nostra conveniència. Ni massa ni poc. Ja la podem tirar per sobre de les capes d'albergínia i carn amb sofregit.


Un cop tenim coberta la moussaka amb la beixamel, hi afegim una mica de formatge en pols (parmiggiano aniria bé) i ho gratinem cinc minuts, aproximadament.


Un cop enfornat, ja ho tenim a punt per menjar! Si ens ve de gust, ho podem deixar un dia per l'altre que encara guanya en sabor. Bon profit!















23 comentaris:

  1. Que bona és la moussaka. Petons!

    Ana

    ResponElimina
  2. Molt bona!!! jo la faig igual!! Petonets

    ResponElimina
  3. Ostres, sorprenent aquesta nova versió (per mí).
    Jo fins ara no hi posaba pas beixamel (només un ou batut i formatge per fondre), a més, per evitar l'excés d'oli al fregir l'alberginia, la bullo uns minuts abans :)
    Bon profit!!

    Cuina d'emergencia

    ResponElimina
  4. me encanta la moussake!!!! tiene una pinta deliciosa y es facil de hacer. me encanta!!!

    ResponElimina
  5. m'encanta la moussaka!! jo l'he fet vegetal i tot! jeje les albergínies em tornen boja, sobretot amb la pasta o amb la pizza, amb una mica d'oli picant!mmmm...quina gana

    ResponElimina
  6. Una deliciosa moussaka, que buena pinta que tiene. Te ha salido impresionante!!!
    Me encanta la cocina griega desde que la descubrí en mi luna de miel por Grecia y que seguro que la debí de probar en el restaurante donde tu trabajabas, por que había ido algunas veces.
    Petons i bona setmana.

    ResponElimina
  7. Requetebona !!! amb aquet pas a pas queda molt ben explicada.
    Petonets.

    ResponElimina
  8. Un clàssic boníssim amb el seu toc de canyella que li va genial!
    Bona setmana,
    palmira

    ResponElimina
  9. A casa ens agrada molt la moussaka i mira per òn no he ficat mai canyella, apuntada queda que segur que m'agrada força.
    Petons.

    ResponElimina
  10. Una moussaka siempre es bien recibida.Buena tambien tu versión¡
    Peto

    ResponElimina
  11. Un dels meus plats preferits!!! fa molt bona pinta !! petons

    ResponElimina
  12. Se'm fa la boca aigua, i això que ja he dinat!! No n'he fet mai tot i que m'encanta! A veure si m'hi animo...
    Marta

    ResponElimina
  13. Un plat clàssic que sempre tempta del que jo anoto la recepta.
    Petonets.

    ResponElimina
  14. Una recepta clàssica que sempre temta i que jo anoto de grat. Petonets.

    ResponElimina
  15. Bon dia Marina. M'encanta el teu bloc i el segueixo amb assiduïtat. Tinc pensat provar de fer aquesta recepta de Moussaka aquest cap de setmana ja que només llegir-la se'm fa la boca aigua... Una coseta, però, quina quantitat de carn de porc hi poses? No la sé veure quan miro els ingredients. Moltes gràcies per endavant!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Helena! Encantada de saludar-te! Tens tota la raó, em vaig deixar de posar la carn de porc a la llista d'ingredients. Ara ja ho pots veure modificat, hi he afegit els 250 g de carn que fan falta! Gràcies i fins aviat!

      Elimina
  16. Bona ni maca, com sempre et superes en cada recepta, aquesta de Moussaka es magnifica. Jo també la faig però poso mozarella i si puc faig servir carn picada de be, m'agrada mes que amb la de porc o vedella. Felicitats
    Un peto ben fort.
    Emilia Al caliu de la cuina

    ResponElimina
  17. És molt bona la mousaka. A casa també cau de tant en tant!!!
    Ptnts i bona setmana
    Dolça

    ResponElimina
  18. És molt bona la mousaka. A casa també cau de tant en tant!!!
    Ptnts i bona setmana
    Dolça

    ResponElimina
  19. un plato delicioso! dan ganas de meter la cuchara y llevarse un trocito! bicos

    ResponElimina
  20. Crec que aquesta moussaka la provaré de fer!! Ah! I ja tens una seguidora més perquè no et seguia però ara ja no em perdré res! ;)

    ResponElimina
  21. Em quedo amb el secret de la canyella...!!! Petonarros!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...