dimecres, 18 de juliol del 2012

PERES de Sant Joan AL VI dolç


Aquesta recepta reuneix algunes de les característiques que més m'agraden: és dolça, és una conserva, és de temporada i és senzilla de fer. Vaja, que no sempre unes postres són tan difícils de fer com sembla. La proposta d'avui neix fruit de la casualitat, o potser hauria de dir de la necessitat, ja que com bé sabem les peres de Sant Joan són delicades i de seguida, si no anem amb compte, se'ns fan lloques. Abans que això passi... fem-ne un confit? Un caramel natural bo, boníssim i... sense sucre! I com ho fem? Doncs som-hi

Ingredients:
1 dotzena de peres de Sant Joan
1 ampolla de vi dolç Can Sais (D.O. Empordà)
1 branca de canyella
4-5 grans de pebre negre en gra

Aquí tenim les peretes de Sant Joan. Algunes ja comencen a llocar-se, així que caldrà afanyar-se!!

Pelem les peres però els deixem tija i pinyols. Les posem a bullir amb el vi dolç. D'aquesta manera, ens estalviarem el sucre i, alhora, aconseguirem de totes maneres el gust dolcet de les tradicionals peres al vi. A l'olla també hi incorporem la branca de  canyella i el pebre negre en gra (opcional, però que també hi donarà aroma).


Ho deixem bullir fins que les peres absorveixin el vi i aquest es redueixi. Les retirem del foc i, si volem conservar-les més temps, les posem dins un pot de vidre esterilitzat, que bulli 10 minuts amb aigua i amb el tap tret. Després, tapem el pot i cap al rebost (fosc, sec, fresc). Recordem enganxar una etiqueta al pot indicant data d'envasament. Es pot conservar gairebé un any tot i que es recomana consumir-les abans de 6 mesos si volem gaudir de totes les seves propietats i textura.


18 comentaris:

  1. M'encanten les peres al vi, tot i que la veritat és que jo les peres de Sant Joan, com que son molt cares i en compro molt poquetes m'estimo més menjar-les a mossegada i sentir el seu crec-crec tan característic :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tot és qüestió de buscar un bon amic que tingui l'arbre de les peretes de Sant Joan... aleshores, surten gratix i pots fer invents! ;-)

      Elimina
  2. Marina, con esta receta harías feliz a mi marido, le encantan las peras al vino. Besitos.

    ResponElimina
  3. Et pots creure que en ma vida he provat aquesta delicia? amb la primera foto m'has convençut, un dia ho hauré de fer!
    Petons :)

    ResponElimina
  4. me cuesta la fruta en vino,pero se que gusta a muchas personas,te han quedado estupenda y ademas con un buen vino
    peto

    ResponElimina
  5. Qué postre más rico!!!! me lo apunto!!!

    ResponElimina
  6. Que pinta tienen con ese vinito! Tienen que estar para chuparse los dedos!

    ResponElimina
  7. Pensava que em deixava avui comentar pel Chrome, però continua tancant-se, al menys amb el Firefox em deixa.
    Les peretes de Sant Joan m'agraden molt llàstima que tinguin tan curta vida, peró les has aprofitat molt bé amb al vi dolç i ben fresquetes sont una delicia.
    Petons.

    ResponElimina
  8. per si soles ja son tot una delicia, pero regades amb aquesta salseta de vi......me'n menjaria una darrere l'altre!! petons

    ResponElimina
  9. Encara en fa l´arbre?? Ami m´encanten...Quan hi veig a la fruiteria al menys de juny anuncien la Festa Major i la revetlla.

    ResponElimina
  10. Aquestes peres al Miquel li encanten, i així segur que encara més
    Petons

    ResponElimina
  11. Doncs saps que mai he tastat les peres al vi? (ni al vi dolç) estic segura que m'agradarien però no les he fet. M'apunto la recepta, t'han quedat molt bé! i sí que ens haurem d'afanyar, perquè ja en queden ben poquetes! però suposo que també es pot fer amb altre varietats oi? petonets guapa!

    ResponElimina
  12. Peres, peres, peres...no cansen mai. Són tan bones. En vi blanc també queden de meravella.
    Bon cap de setmana Marina,
    Nani

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...