dimarts, 1 d’abril del 2014

Alimentaria 2014, primera jornada

Dilluns 31 de març, primera jornada d'Alimentaria 2014 que se celebra a Fira Barcelona Gran Via, a l'Hospitalet, una cita bianual de ressò internacional. Sis pavellons s'omplen de professionals de l'alimentació durant quatre dies i es tanquen acords i contractes comercials. La repercussió d'Alimentaria, doncs, va més enllà d'aquests quatre dies. Nosaltres vam ser-hi durant tot el dia de dilluns i això és el que avui us puc resumir, encara que el gran aparador no es tancarà fins dijous, o sigui que encara hi tornarem algun altre dia. Ens hem pogut fer l'acreditació de premsa per a poder-hi tenir accés durant tots els dies del certamen, tant al recinte d'expositors com també als showcooking, conferències, alguns tallers, etc. 


Alimentaria és un centre de negocis internacional per a tots els professionals de la indústria de l'alimentació i begudes. Una cita obligada amb la innovació, les darreres tendències i la internacionalització del sector. Enguany, ha doblat esforços per atraure compradors d'arreu el món, en especial d'Àsia, E.U.A. i Llatinoamèrica, a més d'Europa. Hi exposen firmes de més de 50 països, fent d'Alimentaria un esdeveniment de referència a nivell internacional. The Alimentaria Hub és, novament, el gran protagonista. A Alimentaria es presenten nous productes i se'n promocionen d'altres, ja coneguts.

Pavelló 1. Multiproducte

Pavelló 1. Multiproducte. Les figues de Màlaga, quina delícia!

Pavelló internacional




Antonio Arrabal, finalista del programa TOP CHEF, elaborant peces de presa ibèrica. Delicioses.

A dalt, el famós caviaroli. A sota (dreta), pernil dolç braseado, una delicatessen que ens va sorprendre. 

Espai Alimentaria Experience, zona de showcookings de la mà de grans cuiners i pastissers.

Xano Saguer d'EspaiSucre va elaborar unes postres espectaculars de cafè, caramel, taronja i gelat d'oliva negra amb crema de fonoll.


Stand de cuina japonesa i showcooking de bombons.

No hi van faltar, en Nandu Jubany, cuiner, i Susi Díaz, xef del restuarant La Finca (Elche) i jurat de TOP CHEF.

Acull més de 8.000 reunions entre expositors i compradors internacionals i serà l'epicentre de la innovació i les tendències. Més de 50 ponents analitzaran el present i el futur del sector i es mostraran els productes més innovadors. Alimentaria 2014 estrena The Alimentaria Experience, un show gastronòmic innovador i interactiu que comptarà amb més de 40 xefs que sumen prop de 50 estrelles Michelin. Entre ells, Joan Roca, Carme Ruscalleda, Pedro Subijana o Martín Berasategui. Nosaltres, vam tenir la sort de veure la Ruscalleda, en Nandu Jubany, en Pep Nogué, altres cuiners mediàtics i el qui em va fer especial il·lusió, Karlos Arguiñano.


Alimentaria s'estructura en 14 salons especialitzats amb el més nou al seu sector: vins, carn, olis, restauració, begudes, dolços, productes ecològics, conserves, congelats¿ A més amplia oferta en especialitats com ara cocteleria, forn de pa, o pizza i pasta. Una fira ordenada en 14 salons que fan la visita pràctica i eficaç. 

Expositor de Sosa (Castellterçol - Moià)

Tastos japonesos i, a sota, zona PREMIUM, reservada als acreditats.

Arròs elaborat amb caldo Aneto i taller de fotografia.

Vam tenir la sort de ser convidats per la revista Cuina i Aneto a un taller amb Enrique Marco, fotògraf de la revista de cuina. Va ser una sessió curta però molt entretinguda, durant la qual vam poder aprendre alguns trucs per fer bones fotos dels nostres plats. Allí ens vam retrobar amb vells amics bloguers, cosa que sempre fa molta il·lusió. 



I abans de marxar, encara vam tenir temps de tastar els fantàstics gelats de La fageda


I descobrir els deliciosos iogurts de l'Ametller, elaborats amb llet de cabra, ovella, vaca, de fruites sense confitar, flams de vainilla, flams de mató, natilla de xocolata, i fins i tot, uns iogurts que no porten greix animal sinó oli d'oliva.


Satisfets del dia que vam passar però amb ganes de mes, un cop més Alimentària no decep gens, al contrari, sempre continua sorprenent. 










15 comentaris:

  1. Qué suerte Marina!! me encantaría ir, pero lo tengo fatal, así que ha esperar la próxima vez, si puedo... Bss.

    ResponElimina
  2. Ostres Marina quina enveja que hem fas .......i això que els de ANETO m'hi varen convidar , hi tenia que anar també el dilluns; però hem va ser imposible alfinal agafar festa a la feina...................A veure si a la propera edició hi puc assistir.
    Petons

    ResponElimina
  3. q envidia me das... y es q me pilla lejisimos para ir!!!disfrutalo q tu puedes

    ResponElimina
  4. Envejota sana!!! compromisos familiars (el petit pol) no m'han deixat venir!! tot i la invitació q disposava!!! sort q ens ho expliqueu!!! ptnts

    ResponElimina
  5. Quina enveja! Amb els pocs dies de vacances que tinc no m'ho puc permetre... però em sembla que l'any que bé m'ho muntaré per anar-hi encara que sigui només un dia... Moltes gràcies per explicar-ho i per totes aquestes fotos Marina, al menys ens podem fer una mica l'idea!

    http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  6. Veig que no són l'única que tinc enveja... sort que ens has fet un gran post! quin luxe la foto amb l'Arguiñano!! petons!

    ResponElimina
  7. Quin post més complert. Jo hi vaig dijous, espero que no estiguin tots massa esgotats!!! Una abraçada, bonica!!

    ResponElimina
  8. Bon post Marina es una feria que no nos podemos perder los blogeroscy ademas si pillas foto con famoso mas gratificante.Mañana voy, a ver que encuentro.
    peto

    ResponElimina
  9. Gracias Marina nos has hecho un reportaje precioso.
    Un abrazo.

    ResponElimina
  10. oh!!!!!!!!!!!! Quina enveja!!!!!!!!!!!!
    Jo aquest any no em puc escapar ni un moment :(
    Sort de la teva crònica... i quina sort el taller de fotografia!!!!!!
    M'hauria agradat poder saludar en Xano, fa temps que no el veig. Segur que ho va fer moooooolt bé ;)

    ResponElimina
  11. Una crònica molt completa, Marina, llàstima que no m'hi podré apropar. Aprofiteu els que podeu. Petons.

    ResponElimina
  12. I jo que ho desaprofito tot! els de la Fageda em van convidar...però la mandra d´anar-hi sola m' ha fet enrere..

    ResponElimina
  13. Quina crònica tan completa!!! Quina sort teniu.........La veritat és que em feu una miqueta d'envegeta (sana!!). A mi em queda molt a lluny.....i a més, amb la feina que tinc tampoc podria anar-hi....:(
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  14. Marina, ¡¡quina enveja!!, He anat a l'Alimentaria en totes les seves edicions, però enguany el treball no m'ho permet, ufff, quina ràbia.
    Has fet un reportatge professional, preciós.

    ResponElimina
  15. Quina ENVEJA...amb majúscules...jo hi volia anar, però això de no coincidir amb cap cap de setmana, ni tan sols divendres, ho ha fet impossible...això que en Marc divendres va al Saló del Turisme, i vaig pensar d'anar amb ell i desviar-me, però res a fer, fora de termini! En fi...sort de les teves cròniques!!! Petons!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...