diumenge, 23 de novembre del 2014

Pizza de bacallà fumat, anxoves, tomàquet, olivada, olives negres i ruca


De tan en tan, però tampoc cada setmana, a casa ens agrada sopar pizza. Quan ens hi posem, sempre m'animo a fer la massa jo mateixa. M'agrada molt, treballar amb masses, i des que tenim la taula de treball d'alumini encara és tot més fàcil. Divendres passat vam decidir tornar a fer pizza i se'm va acudir que podia versionar un plat que va fer, d'entrant, el Manel un dia que vam tenir convidats. Ell va ratllar uns tomàquets, que va posar a la base del plat. A sobre, hi va repartir un bacallà fumat tallat ben fi, i al capdamunt, hi va regar una mica d'olivada, coronant tot el conjunt amb unes fulles de ruca.

A la nevera encara teníem tots aquests ingredients, així que em vaig decidir cuinar-los. Prèviament, vaig elaborar la massa de la pizza, que jo faig així.

Ingredients per la massa de pizza
Farina (150 g)
llevat fresc (8 g)
aigua (a ull)
sal (1 pessic)
1 c. d'oli d'oliva


Ingredients pel farcit de la pizza:
bacallà fumat
anxoves
ruca fresca
olivada i oli barrejats
olives mortes
salsa de tomàquet sofregit
tomàquets cherri
Mozzarel·la
orenga

Per fer la massa,prèviament preparo el llevat perquè comenci a fermentar posant el llevat de forner (en aquest cas, en pols, no és impulor, que es faria servir per pastisseria) amb aigua tèbia i part de la farina. El deixo reposar uns 15 minuts. Després, faig una forma de volcà amb la farina que tenia reservada. Al centre, hi tiro l'aigua. A continuació, un pessic de sal, i finalment, el llevat amb l'aigua tèbia i la resta de farina que hi havia barrejada. Remeno bé. I segueixo l'amassat a sobre la taula, fora del bol. Al cap de 15 minuts, hi afegeixo la cullerada d'oli i torno a amassar durant 5 minuts més. Ho deixo llevar, tot plegat, dins un bol tapat amb un drap humit durant uns 30 minuts, com a mínim.


Un cop passat el temps de repòs, treballem la massa altre cop, de fora cap a dins i, a continuació, estirant-la a sobre un silpat.


Ara, comencem a farcir la pizza. Primer, estenem la salsa de tomàquet sofregit. A sobre, hi posem la mozzarel·la i també els tomàquets cherri tallats per la meitat.

Seguim amb l'orenga i el bacallà, que repartim uniformement.També hi posem sis anxoves.
A continuació, hi reguem l'olivada negra amb oli i també hi posem olives mortes. Enfornem la pizza a 200 ºC durant ben bé 25 minuts, amb el forn encès a dalt i a baix.

I ja la tenim quasi a punt! L'últim pas serà repartir la ruca per sobre, amb la pizza ja cuita.


Si voleu, hi podeu afegir una mica d'oli picant, que hi queda molt bé, o bé un xic més d'olivada per sobre. Bon profit!



I si us animeu amb altres pizzes, en aquest blog també hi podeu consultar:












13 comentaris:

  1. Una pizza amb massa feta a casa, sigui el que sigui que hi posem al damunt sempre és una festa!
    Aquest bacallà fumat mai l'he catat...
    Bona setmana,
    Palmira

    ResponElimina
  2. que buena!! seguro no que dejasteis ni las migas! bicos

    ResponElimina
  3. .Amb l'aprofitament es poden fer plats meravellosos...jejejej! m´encanta el bacallà i tot el que li has posat també-

    ResponElimina
  4. Les pizzes amb la massa feta a casa són un èxit segur... i aquesta que proposes amb bacallà ha d'estar mmmm
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  5. Ho millor de les pizzes cassolanes es que pots possar els ingredients al teu gust.
    Té que estar molt bona amb el bacalla fumat. La rúcula dona el toc refrescant.
    Petons.

    ResponElimina
  6. A casa també agrada la pizza casolana...una molt semblant a aquesta la vaig menjar a Florencia i la he fet alguna vegada i queda boníssima!!
    Petons...

    ResponElimina
  7. M'encantes les pizzes amb ruca! T'ha quedat de luxe! Una abraçada bonica

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  8. No tardaré gaire en fer-la........tots els ingredients m'agraden molt!!!! A casa nostra sopem pizza cada dissabte i sempre faig jo la massa.....els tinc molt mal acostumats!!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  9. m'encanta aquesta versió, estava boníssima!

    ResponElimina
  10. Marina, no pares! l'Arlet deu ser molt bona nena...i et deixa fer a la cuina, eh? Una pizza gustosa, molt bona! petonets!

    ResponElimina
  11. A mi les pizzes em tornen boja, i aquesta combinació d'ingredients m'ha semblat molt original i deliciosa! un petó!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...