dimarts, 12 d’abril del 2016

Mandonguilles amb bolets

Ja feia dies que en tenia ganes, de menjar mandonguilles. I vaig aprofitar que l'altre dia teníem a ma mare a diinar per fer-ne per tots. Aquesta vegada, vaig preparar-les amb bolets portobello, que sempre són més gustosos que els populars xampinyons. I vaig acompanyar les mandonguilles amb arròs aromatitzat amb farigola, que a mi m'hi agraden, les herbes a la cuina, que bé prou que ho sabeu.

Ingredients:
1/2 kg de carn de vedella
1/2 kg de carn de porc
1 ou
pa ratllat o sec 
1/2 got de llet
1 all
julivert fresc
farina
8-10 portobellos 
pebrots (verd, vermell, groc)
ceba
Brou de pollastre
unes branques de farigola


El que fem primer és preparar les mandonguilles. D'entrada, piquem l'all i el julivert. Fiquem l'ou i la carn en un bol i remenem. Afegim el pa ratllat i la llet, o en el seu defecte, el pa sec sucat amb la llet, i també incorporem l'all i julivert picats. Finalment, salem i remenem bé altre cop.


Un cop fet aquest pas, formarem boles de carn i les enfarinarem amb farina normal.  Les courem en una cassola, volta i volta, i les reservarem.


Ara, preparem l'acompanyament. D'una banda, picarem totes les verdures: portobellos, pebrots i ceba.


Fem a sofregir les verdures. Primer, els pebrots i la ceba. Després, hi afegim els portobellos. Rectifiquem de sal. Quan tot comença a ser ros, hi afegim les mandonguilles que havíem reservat. Seguim coent, també, amb la incorporació del brou de pollastre. Finalment, hi afegim una branqueta de farigola i deixem coure les mandonguilles a foc mig durant uns 40 minuts. Mentrestant, posem a bullir arròs amb una mica de farigola. Bullim amb l'aigua i sal.


 Un cop cuites les mandonguilles, les deixem reposar una mica amb el foc parat i ja les podem servir! Ho podeu presentar en forma de tapa, com en aquest cas, amb el llit d'arròs al fons. Bon profit!


 



10 comentaris:

  1. Boníssimes!!! A casa també agraden molt les mandonguilles! no les he fet mai amb bolets, prenc nota!! Petonets

    ResponElimina
  2. Jo també fa dies que tinc ganes de mandonguilles... i veient aquestes, potser que m'hi fiqui! bona combinació amb els portobello, un petó ;)

    ResponElimina
  3. Vés per on, una combinación tan senzilla com aquesta i no habia pensat mai en fer-la com has fet tu (sí, picant els bolets i integrant-los amb la carn). M'encanta :)
    Petons!!

    ResponElimina
  4. M'agrada aquesta presentació amb les safates allargades, fa molt de goig, clar que a casa en tindríem que menjar un parell, amb una no fem prou. Les mandonguilles son un àpat que sempre ve de gust, amb els Portobell han de ser tot un encert.
    Ho que em dius que no pots comentar si no es com a resposta d'altre comentari, de moment ningú m'ho ha dit, però amb Blogger res m'extranya. Sé que a vegades a alguns blogs no els deixa fer comentaris.
    Petons

    ResponElimina
  5. M'agrada aquest acompanyament amb portobelos, Marina.
    Les mandonguilles donen molt de joc i aquesta salseta ha d'estar boníssima!!
    Petons

    ResponElimina
  6. M'agrada aquesta combinació i amb la salseta boníssim.
    Petons

    ResponElimina
  7. Me gustan las mangonguilles de todas las maneras!!! Estas te han quedado perfectas y con esa salsita.... Bss.

    ResponElimina
  8. Molt bones, i m'agrada molt com les has acompanyat. Molts petons!

    ResponElimina
  9. Que buenas!!! En casa nos encantan, con la salsita y los bolets tienen que estar bien ricas.
    Besos
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  10. A casa també agraden molt les mandonguilles.
    aquestes safates allergades son molt guais

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...