dimarts, 21 de juny de 2016

Quinoa amb espècies, herbes aromàtiques i verduretes

Avui us proposo un plat molt saludable, gustós i vistós. Què més volem? Ja fa temps que vaig descobrir la quinoa, aquest pseudo cereal que ja fa temps que s'ha posat de moda. I, de tan en tan, quan el temps i les ganes m'ho permeten, me'n faig un plat per emportar-me al tàper de la feina. Aquesta recepta que avui us explico no porta carn ni peix, per tant, també és apte per a vegans, tot i que no no en sigui. La combinació d'espècies (cúrcuma i pebre) amb la frescor de l'alfàbrega genovesa (tan de moda i en un moment òptim aquests mesos de primavera) fan d'aquest plat una proposta que tan es pot menjar freda com calenta, que alimenta força i que agradarà a tothom, fins i tot, els més petits de casa! A més, amb la incorporació de les panses, hi afegim un punt dolç interessant per aquells a qui ens agrada la combinació dolç-salat, alhora que ens recorda una mica els cuscús del Marroc, salvant les diferències. D'altra banda, hi incorporo un confitat, que a casa ens agrada molt de fer-ne, d'alls i tomàquets amb herbes, un toc italià que no hi va gens malament, al resultat de la recepta!

Ingredients:
Quinoa
Pastanaga
ceba
pinyons i panses
alfèbrega fresca
carxofa (les últimes de la temporada)
cúrcuma
pebre negre
1 tomàquet de penjar
Brou vegetal
Alls confitats amb oli i herbes


La quinoa és una llavor molt interessant, nutritivament parlant. No n'explicaré ara els beneficis però sí que us remeto a aquest enllaç on podreu trobar més informació. 





 

Comencem bullint la quinoa, sola amb aigua i sal, durant uns 15 minuts. A part, seguim tallant la ceba i la pastanaga i les posem a sofregir amb una mica d'oli i sal. Tallem l'alfabrega fresca. Quan siguin un punt rosses, hi afegim la carxofa, tallada a octaus. Ho barregem i seguim coent. També incorporem en sec els pinyons, perquè deixin anar el seu oli essencial i es torrin una mica. Tallem a quarts un tomàquet i l'incorporem. Rectifiquem de sal. A continuació, hi afegim brou vegetal (l'ideal és el que tingueu fet a casa, però en el seu defecte, en trobareu en brick de bons). Seguim coent.


Ara, és el moment de tirar-hi les panses i l'alfàbrega fresca.  També hi afegim els alls que teníem confitats en oli i herbes. Seguim coent fins que el brou quedi reduït, moment en el qual hi afegirem la quinoa, ja cuita i escorreguda. El pas final serà el d'afegir la cúrcuma, juntament amb el pebre, ja que d'aquesta manera n'aprofitarem molt més bé les propietats antiinflamatòries. Ho barregem i ho saltem. 


I ja ho tindrem! Ho emplatarem i ho decorarem amb una mica de civolet. Bon profit!




 

 

2 comentaris:

  1. Ja es complicat trobar carxofes que estiguin bones, però la quinoa m'agrada i la barreja d'espècies que has possat m'encanten. Jo en menjaría un bon plat.
    Petons.

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...