dilluns, 15 de juliol del 2013

Sangria sòlida


A l'estiu, la sangria és una de les begudes que tard o d'hora cau. Perquè és fresca, perquè és dolça, perquè és gustosa i perquè, poc o molt, porta aquell puntet d'alcohol que o bé ens fa somriure o bé ens fa pixar de riure. Sigui com sigui, a casa ja n'hem fet una gerra aquesta mateixa setmana, perquè la calor ja apreta i cal aguantar-la amb alegria. 

A mi m'agrada fer-la amb força fruita, la sangria, i tallada a trocets. Com passa amb moltes preparacions de begudes casolanes, "cada maestrillo tiene su librillo". M'agrada, quan la beguda de sangria ja s'ha fos, acabar-me les fruites que s'han macerat amb el lìquid. Aquest cop, la recepta que us explico és una maceració d'un dia per l'altra, de manera que la fruita guanya perquè mig es confita. 

Ingredients:
Préssec, poma, taronja, etc...
Vi negre (si pot ser, criança o reserva, que sempre farà la sangria més bona)
un xarrup de cointreau o algun altre licor de taronja o fruita cítrica
1 fanta de taronja o de llimona
glaçons
Fruits secs (opcional)

+ cointreau, glaçons, fanta, etc...

El que fem primer és trossejar la fruita, la introduïm en una gerra, on també hi afegim la fanta, el vi i el cointreau. Ho refredem amb uns glaçons i ho posem una hora a la nevera abans de servir. Un cop la tenim a punt, servim doncs las sangria a taula, però guardem un culet del líquid amb les restes de fruita, que el dia anterior hauran agafat un gust ben bo de vi, licor i sucs que han deixat anar. Ho servrim en un bol, acompanyant la fruita amb unes nous o fruits secs variats, que donin un contrast cruixent a la fruita. I ja ho tenim! Podrem gaudir d'un berenar ben bo i refrescant, ja veureu!!









21 comentaris:

  1. Aquesta fruita "asangriatada" pinta genial!!! I també deu poder aconseguir l'efecte rialla!!! Una abraçada Marina!

    ResponElimina
  2. oi oi oi oi....amb el que m'agrada la sangría!!! m'encanta aquest postre! els meus pares, a la temporada de préssecs, sempre tenen un bol amb préssecs tallats i regats amb un bon raig de vi!!bonissim! petons

    ResponElimina
  3. que bona!!!! jo m'apuntaria amb els ulls tancats a una "dieta miraculosa de la sangria sòlida", ara que... aniria contenta, contenta. Molt bona idea, menys feina i més sa. Ens encanta

    ResponElimina
  4. Te les penses totes, Marina!!! Això és que a l'ivern menges moltes sopes... :))) Petons.

    ResponElimina
  5. És una de les poques begudes amb les que no puc, perquè me'n prenc un got i em fa mal segur, quin desastre. Així que la manera de prendre sangria i no acabar perjudica és menjant-ne les fruites, així puc disfrutar d'una sangria, que a partir d'ara l'anomenaré sangria sòlida, un gran nom!
    Petonets Marina

    ResponElimina
  6. Quina bona pensada Marina, una solució perfecta per aprofitar la fruita de la sangria!

    Aquesta me l'apunto, i tant, jeje!

    Petons!

    ResponElimina
  7. Boníssim i, a més, després de. berenar has agafat aquell puntet d'alegria. I acabes la tarda com una reina!

    ResponElimina
  8. buenisima esta sangria! asi fresquita una verdadera delicia, bicos

    ResponElimina
  9. És el millor de la sangria, la fruiteta ben amarada de tots els sabors! Nosaltres en vam fer de cava aquest dissabte i m'he posat les botes! jejeje
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  10. Que bo Marina!! aquesta sangria a demés alimenta!!! jejejj tinc que provar la teva recepta, que no en faig mai però m'agrada molt. petons

    ResponElimina
  11. Caramb, quina sangria tan original!!!, plena de bones fruites

    ResponElimina
  12. Que rica se ve Marina, una sangría deliciosa y las frutas tienen que estar también muy ricas.
    Besos
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  13. Molt bona idea!!! i a mi que la sangria fresqueta m'agrada... l'hauré de provar!

    ResponElimina
  14. Estic trigant, aquest estiu encara no he fet sangría. A mi també m'agrada menjar-me les fruites que queden al final.
    Una recepta molt i molt gustosa.
    Petons.

    ResponElimina
  15. Aquesta versió m'agrada més!!! i ben fresqueta ha d'estar molt bona!! a veure si coincidim el dis 19 i ens saludem, jo sóc despistada i no em fixo amb les cares... així que si no et dic res digues-m'ho tu, eh? petó

    ResponElimina
  16. Ja ho provaré Marina, perquè jo també sóc de les que després em menjo la fruita i així, mig confitada, té que estar més bona... :P

    Petonets guapa!

    ResponElimina
  17. Bona!!!!! Jo que soc de les que després em menjo la fruita m'encanta!!!
    Ara estaré desconnectada ja que per la muntanya em falla l'internet... t'aniré visitant, quan pugui, via mòbil... no em posis falta, ehhhh!!!!!

    ResponElimina
  18. Una bona idea, segur que m'agrada més que la normal.
    Petons.

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...