dimecres, 28 de setembre del 2011

Farcellets de dàtil i poma


Avui us proposo una cosa dolça, que alhora ens transporta cap a la mediterrània oriental. Tot i que és una "tapa dolça" inventada, s'inspira en les aromes de la franja turca del mediterrani. Faig uns farcellets de poma i dàtil, i els construeixo amb pasta fil·lo, un tipus de pasta que personalment m'encanta i que faig servir de tant en tant. Es tracta d'una pasta estirada molt fina, com si fos un full de paper, que s'asseca ràpidament a temperatura ambient.

Per tant, us recomano que tingueu a mà mantega pomada per evitar que s'assequi massa. Per a fer els farcellets, he bullit prèviament unes pomes golden, tallades a daus i amb un xic de sucre roig, he afegit un xic de llimona perquè no s'oxidessin i he trossejat uns dàtils sense pinyol, però sense coure'ls.

Després ho he fet servir per farcir els farcellets, després de tallar les làmines de fil·lo prèviament en forma quadrada. Us recomano que les talleu de dues en dues, és a dir, que en cada farcellet hi hagi una doble capa. La pasta és tan i tan fina que se us trencaria i a l'hora de coure no quedaria prou cruixent. L'últim pas tindrà lloc al forn, durant 25 minuts a 170 º . Finalment, i per servir, hi he dibuixat per sobre unes línies de xocolata fondant, que trobo que lliga molt bé amb la poma.

Ingredients per a 4 persones:
1 paquet de pasta fil·lo que trobarem a la zona de refrigerats
1 nou de mantega
2 pomes golden mitjanes
100 gr de dàtils (amb pinyol o sense, però si pot ser ja confitats)
2 cull soperes de sucre roig
1 rajet de llimona
1 saquet de perles de xocolata per a desfer

4 comentaris:

  1. Ostres, acabes de començar però véns amb força!!!!!! m'agraden les teves receptes, he estat donant una volta i em quedo, segur que d'aquí també n'aprenc.
    Petonets

    ResponElimina
  2. Fantàstic Carme! A veure si puc anar millorant la pàgina... encara no controlo del tot els aspectes tècnics. Però tinc bons mestres com tu! Una abraçada

    ResponElimina
  3. M'encanta la pasta fil·lo!
    I quina casualitat, acabo de fer una recepta molt semblant, amb fil·lo i poma, però per servir d'aperitiu salat. És una recepta de la Ruscalleda i queda sensacional.
    Aquests farcellets teus m'encantarien ;)

    ResponElimina
  4. Gràcies GEmma! A mi també m'encanta, la pasta filo. Potser per la delicadesa amb què s'ha de tractar... i pels resultats excel·lents que ens ofereix un cop cuita. Fins aviat!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...