dissabte, 19 de novembre del 2011

Trobada blocaire a la Garrotxa

Que bonica que és la Garrotxa a la tardor. Només t'hi apropes, lentament, i ja comences a divisar els fajos rojos, els roures grocs, les alzines d'un verd intens... quan baixes i camines sents el crepitar de les fulles, ja mortes, però d'un color tan viu que sembla que acabin de néixer, i que vulguin oferir tot el seu esplendor als nostres ulls, que poden contemplar tanta bellesa concentrada.

Avui hi hem passat el dia un grup de blocaires amb ganes de tastar-hi coses bones. I així ha estat. Conduïts pel mestre Pep Nogué, el que hem fet primer és endinsar-nos a la plaça del Mercat d'Olot. Allí hi hem trobat, com esperàvem, tota mena de productes. I, de regal, un esmorzar increíble amb pa amb tomàquet, embotit de la comarca, fesols de Santa Pau amb botifarra negre, una coca de sucre boníssima i unes farinetes de fajol fregides i ensucrades, acabades de fer. Tot regat amb un traguinyol de vi. Aquí teniu una mostra d'aquestes farinetes que us dic, regades amb Ratafia Russet, també de la comarca.
*Advertència: se m'ha espatllat la càmera i he hagut de fer les fotos amb el mòbil. D'aquí la poca qualitat de les imatges... em sap greu!

La regidora de promoció econòmica, el president del Mercat i en Pep Nogué ens han explicat quatre coses dels productes típics de la zona. De passada, ens han fet contents tirant-nos quatre 'piropos'... a tothom agrada, això...

En Pep ha xerrat amb un pagès que afirma que amb una ceba podem preveure quin temps farà durant tots els mesos de l'any. També ens ha fet una ponderació entre mesos amb la qual podrem saber el temps de l'any vinent. En fi, tot una argumentació que, si no científica, ens ha entretingut una estona.
Després, ens n'hem anat a Mas Farró, on hem tastat uns deliciosos formatges de cabra i d'ovella, semicurats i curats. Hem vist l'epai on s'elaboren aquests formatges i hem sabut que recullen uns 300 l. de llet de cada ovella, en els sis mesos de munyida. Després, la conversa ha derivat cap al cabró i la cabra. A Olot n'hi diuen bóc, del mascle.
I finalment, ens n'hem anat a dinar a l'Hostal dels Ossos, que es diu així perquè, just a l'entrada, hi ha dos ossos de cavall enganyats que, ens han dit, servien antigament per fermar els cavalls.




16 comentaris:

  1. ostres, quina rapidesa, gairebé em prens el récord de penjar un post!
    llàstima de la càmera, però amb la lletra ja ens fem una idea que la trobada ha anat molt bé. si arribo a saber que hi havia fesols de tanta pau, que reconforten el cos i també l'esperit, hauria fet un esforç per venir ;-))

    ResponElimina
  2. Marina, quina enveja!!!! Quan fa uns dies vaig llegir la crida a aquesta trobada, tota jo vaig engrescar-me a assistir-hi. Em vaig imaginar fins i tot el post que faria explicant el que m'havia passat en el dia (ara això de penjar-lo el mateix dia, no sé, no sé).... però deu minuts més tard, vaig ser conscient que no podria anar a aquesta trobada (circunstàncies personals imponderables). Però em vaig quedar amb les ganes (tot i que conformada). Tanmateix, llegint ara el que expliques.... m'ha picat de nou el cuquet.

    Gràcies per compartir.

    ResponElimina
  3. Ostras Marina que rapida que eres,nosotros hemos ido a visitar tambien la tienda de Ivan i Anna y hemos hecho un tast de cervezas,fantastica la trobada que hemos tenido hoy en la garrotxa.
    nos ha encantado conocer a ti y a tu hermana
    bon diumenge
    peto

    ResponElimina
  4. Ai la garrotxa... com m'agrada!...i de la ma de Pep Nogué és un luxe!. L'Hostal dels Ossos està al costat del càmping La Fageda on forces estius hem fet les vacances. Amb o sense fotos queda clar que ha estat un dissabte fantàstic. A reveure.

    ResponElimina
  5. Quin dia més complet! Si sempre és un plaer pujar a la Garrotxa, amb tot el que heu fet el plaer és doble!! Ja buscarem les fotos per altres blocs ;)
    Petons!
    Sandra

    ResponElimina
  6. Gràcies a tots pels vostre comentaris! La veritat és que va ser un dia fantàstic. I el solet ens va acompanyar tot el dia. Què dir dels productes? De qualitat i sense edulcorants!!!
    Em va agradar conèixer-vos a molts de vosaltres. Petons

    ResponElimina
  7. Marinaaa!!! Què bé ens ho vam passar...Avui per mi és un dia diferent: relaxat, amb energia renovable...Hem repetir!
    Quan vaig preguntar per tu ja havies marxat. NI em vaig adonar!

    A la que ho trobi et dic alguna cosa...;-D

    ResponElimina
  8. Mercats, formatges, saviesa popular i la magnífica companyia del Pep Nogué. Ha degut ser una jornada intensa i mooooolt ben aprofitada. He arribat al teu blog a través de Pa amb oli i xocolata amb molte ganes de llegir la crònica i seguiré tafanejant una mica més per aquí...

    Fins aviat!
    Anna

    ResponElimina
  9. Gràcies per la teva visita, Anna! Jo també et seguiré. Va ser una jornada molt agradable, sí. Petons

    ResponElimina
  10. Dissabte de luxe (léase 'delux'). El tema de la ceba em donarà per a un post, això segur.

    heheheh

    ResponElimina
  11. Va ser un fantástic dissabte. La companyia, perfecte. Vam poder posar cara als que no ens coneixiem i a sobre ens va acompanyar el temps.
    Que mes es pot demanar....? Dons una altre trobada!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  12. Un gran dia i un plaer poder haver-os conegut "in person".
    Una abraçada i fins aviat

    ResponElimina
  13. Un plaer gaudir alhora de la gastronomia, la Garrotxa i d’un munt de blocaires dels bons, bons. També es una sort, poder compartir taula amb vosaltres amb un bon menú, coneixements, seny i rauxa. ¡Una abraçada a la millor periodista de Terrassa!. Una bona periodista sempre es la primera en publicar una noticia.

    ResponElimina
  14. Eps! De Sabadell, xiquet, no t'equivoquis!!!... Ja saps com ens les tenim, els de Terrassa i Sabadell... no hi poden haver confusions, amb això! he he. Petonet

    ResponElimina
  15. Marina, un plaer haver-vos conegut! Va ser un dia molt ben aprofitat, oi?
    Petons!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...