dilluns, 28 de maig del 2012

Bunyols de flors de carbassó, una tapa de temporada

A mi m'agrada molt anar al mercat (a plaça, com diu la meva iaia). Sempre que puc i tinc una estona, a la tarda m'hi apropo i m'hi passejo. Sempre cau alguna cosa que se'n va directament cap a la cuina de casa.  Però... reconec que, des que van reformar el Mercat Central de Sabadell, els preus ja no són el que eren. Ara trobo les verdures sovint massa cares i la fruita massa verda. Tot i això, hi ha una cosa que no ha canviat i que sempre que puc aprofito. És el mercat dels dissabtes, el de les pageses, que en dic jo. La plaça del Mercat Central s'omple de parades improvisades al voltant, a l'aire lliure, i els pagesos i pageses ofereixen tots aquells productes que ells mateixos cultiven en horts propers.

Als que som amants de les verdures fresques, i que encara recordem quan les collíem del nostre hort propi (que malauradament ja no tenim) les pageses sempre ens aporten quelcom diferent, quelcom que ja no trobem ni a l'interior del mercat ni als supermercats. A més d'uns preus més ajustats, també trobem les verdures i fruites més madures. A punt per menjar! I sense ser massa exigents amb cops i taques a la pell, us ben asseguro que el resultat mai decepciona. Les flors de carbassó en són un exemple. Si no és a les pageses ja no se'n troben. Als grans comerços i també als mercats diaris ja no en trobem. I quan hi ha terrines que són només de flors ens les venen a preu d'or (que no d'hort, he he).

Doncs bé, les flors de carbassó surten abans que el propi carbassó, i l'acompanyen durant els primers dies de vida. Mentre el fruit creix la flor es va assecant i, finalment, es panseix i salta. La flor s'enganxa al cul del carbassó, no al cap, que és el que se subjecta amb la planta. Recordo que quan tenia el meu hort sempre estava alerta per collir la flor del carbassó abans que aquesta es desprengués del fruit. Aquest dissabte al mercat una pagesa em va vendre uns carbassonets tendres, que sortosament encara conservaven la flor. Quina alegria! Que bones que són! Me 'n vaig quedar uns quants i amb la flor em vaig fer uns bunyols. Amb el carbassó, una amanida.

Ingredients:
Flors de carbassó

Per a l'arrebossat:
1 ou
3 cullerades de farina
1/2 got d'aigua
1 pessic de sal

Simplement, el que farem serà esvandir una mica les flors, per si hi ha quedat algun mosquit enganxat. Prepararem la massa per l'arrebossat: farina, ou batut, aigua i sal. ho fregirem amb oli abundant i foc fort. Veurem que durant el procés de fregir les flors s'inflen. Els donem la volta i quan ja siguin rosses les retirem i les posem en un paper absorvent. Les podem acompanyar amb unes llesques de formatge, si ho servim com una tapa per començar.

I com que aquests carbassons tendres són ideals per a menjar-los crus, també us proposo una manida de colors: remolatxa crua que també trobareu a les parades de les pageses, carbassó, pastanaga i arròs amb pipes de carbassa i girasol, amanida amb oli, sal i una mica d'anet. Bon profit!

1. Me encantan estas flores así como las has preparado pero me cuesta horrores encontarlas... Te han quedado unos platos que ya los quisiera yo en el menú de hoy... Saludos!

1. Sí que costen de trobar. El millor és tenir-les a l'hortet de casa, és clar... he he.

2. M'encanten les flors del carbassó, tinc un hort a casa i en quant comencin a sortir és un bon moment per aprofitar-les. Petons!

Ana de: 5 sentidos en la cocina

1. Quina sort, Ana! Les tens a l'abast, les flors de carbasó... aprofita-ho! Petonet

3. Les flros de carbassó m'agraden molt.
    El meu fill, te un petit hortet i quan ve a casa, sempre porta alguna coseta acabada de collir.
    La teva recepta boniiiiiiiiissima

1. Que bé, Lolines! Doncs aprofita l'hortet que és el millor que hi ha, oi? Petons

4. Jo tambe soc d'anar al mercat i es veritat, hi ha coses que no es troben si no es direstament als pagesos. A Castelldefels tinc la sortmde tenir pagesos a l'abast i si que comprem recien collit!!!
    Petonets.

1. Un dia hauré de visitar el mercat de Castelldefels, doncs! I fer un banyet a la platja! He he. Petons, Gemma

5. Me encantan yo también estoy a la espera de las flores. Te doy toda la razón referente al mercado y los payeses de los sábados..
    Besitos

1. Duren tan poc, oi? Que s'ha d'estar alerta per enganxar-les ara... he he. Petons

6. per cert Marina, encara no he tingut temps d'agrair publicament el premi que em vas donar...que no m'oblido!!!!
    "Estoy en ello"

7. Ara mateix la panxa em rondina veient aquestes flors arrebossades i aquest plat tant i tan booooo. Mira que les flors les tinc pendents i sempre m'ha fet gràcia cuinar-les pe`ro mai n'he trobat al mercat!
    A veure si aquest any a l'hort arribo a temps, petons!!

8. Nosaltres ara q vam baixar "a casa" per vacances, ens vam fartar d'anar a plaça....com vam gaudir!

bona proposta! mai he tastat les flors de carbassó

1. A Catalunya ja se sap, mercats per tot arreu! Petonets, a veure si la propera vegada que baixis "a casa" coincidim! petonet

9. Doncs ja miraré al mercat, perquè amb flor no els hi he vist mai, a l'estiu al poble alguna vegada si que n'he vist, han de ser uns bunyols especials!! i l'amanida boníssima!

10. És veritat que el Mercat Central no és barat... però hi ha parades de molt bona qualitat.
    M'encanten les flors de carbassó, realment és una pena que la temporada sigui tan curta, jo encara no n'havia vist ;)

1. Això sí que ho té, és un mercat de qualitat, i molt net!! Petons

11. Marina, al final no he pogut participar a l'Enfogona't. El proper mes farem mans i mànigues. Tenia una bona proposta però he fallat.
    Jo, quan veig les flors de carabassons no puc deixar de pensar en la meva mare. Li agradaven tant!
    Nani

1. Llàstima Nani! Bé, no pateixis, el mes que ve serà.... moooolt fàcil!!! Petonet

12. Mai he tastat les flors de carbassó.

Un petonet

13. NO les he tastades mai...Doncs, sí a mi també m´encanta remenar pels mercats i ara tot està pels núvols i els sous al mínim...A Sant Joan, tenim molta pagesia i alguns productes provenen directament del camp...com la fruita que és deliciosa.

14. Bonissimes les flors de carbassó, jo me les menjava fregidetes!mmmm...uns bunyols per picar i no parar! petons

15. Que bones... Jo no les trobo on visc, a veure si baixo a Barna i compro! Petonets!!

16. Quina bona idea, m'ho apunto i em passaré per l'hort dels meus pares ;)
    Una abraçada

17. Oh! No n'he vist mai aquí de flors de carbassó. Tampoc sabia que es podien manjar. Ara tinc curiositat per saber quin gust tenen. M'haurés d'acostar al mercat que es fa als dissabtes per aquí i en el que també hi vénen els pagesos de la zona. A veure si estic de sort!

1. Són molt bones, Eva! I així arrebossades, molt cruixents! Ja em diràs el què, si les proves...

18. Oh! No n'he vist mai de flors de carbassó per la zona. De fet, no sabia ni que eren comestibles. Tinc curiositat per saber quin gust tenen...així que ja em veig el proper dissabte anant al mercat de pagesos a veure si estic de sort. ;-)

Una abraçada!

19. Es una sort poder menjar els productes quant més frescos millor i no els que s'agafen verts i passen per càmeres.
    No he tastat mai les flors del carbassó i en tinc ganes, arrebossades tenen molt bona pinta.
    Petons.

20. Las he probado alguna vez a estas flores de Carabaço, cuando vivía en Menorca y son un bocado muy exquisito.
    Que tengas una buena semana.

21. Hola Marina.

Sé que em segueixes al blog de www.gustperlacuina.com i avui, he decidit perdre'm pel teu, que ja toca. Aquestes flors que descrius, cuines i et menges són delicioses, no hi ha dubte. Fa uns mesos vaig poder atendre un hortet durant 12 mesos i la planta feia tants carbassons que havia de menjar-me les flors per evitar que es desenvolupessin. I a bona hora, no les havia provat mai i si, realment són delicioses, arrebosades en tempura, soles o com a guarninem de carns a la planxa (amb filet hi lliga molt bé)són excel·lents.

Estimades seguidores del bloc: tot i que costa trobar-les al mercat val la pena insistir. Si encara no les heu provat cuineu-les tal com us aconsella la Marina, una cuinera molt engrescadora.

Una abraçada.

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...