dimecres, 5 de setembre del 2012

Tapa d'albergínia, formatge camembert i figues de coll de dama


De ben segur que n'heu vist i, probablement, ja n'heu tastat. Ja han arribat les figues!!! Les que creixen a casa nostra, no pas les figaflors que arriben de ves-a-saber-qui-sap-on. Són bones, oi? En podem trobar de verdes i morades per fora, i ben dolces per dins. De moment encara no he tingut ocasió d'anar-ne a collir jo mateixa de l'arbre, però sí que n'he pogut comprar, de coll de dama. Aprofitant que n'he trobat de ben madures i que tenia un formatget camembert a la nevera us proposo unes tapes que són ràpides, fàcils i resultones, per si mai hem d'il·lusionar els convidats a taula. Què necessitem?

Ingredients:
albergínia
formatge camembert
figues de coll de dama
Oli d'oliva verge extra
Reducció de vinagre de mòdena amb taronja
sal



L'única complicació que té aquesta tapa és la de coure l'albergínia i tallar ben fins els talls de figa i formatge. Podem fer servir una màquina especial, que vaig explicar aquí, o bé utilitzar un ganivet de tall ben fi i ben esmolat. La resta, és bufar i fer ampolles!

D'entrada, coem a la planxa les làmines d'albergínia, amb un xic d'oli i sal. Després, les reservem. A continuació comencem a fer les capes del castell. A la base, l'albergínia; a sobre, la figa (amb pell i tot, ben rentada); a sobre, el formatge (també amb la crosta, que per mi és la part més curiosa del formatge, combinada amb l'interior cremós). I així fins que tinguem l'alçada que busquem a la tapa.

Albergínia a la base, figues a sobre, i formatge camembert al capdamunt.

Finalment, ho reguem amb el que volguem: un rajolí d'oli o bé una reducció de vinagre de mòdena amb gust de taronja, com vaig fer en aquesta ocasió, i punxar la tapa amb uns palets de fusta, perquè cadascú es pugui agafar el seu i posar-se'l al plat més còmodament.



I ara... a buscar figues ben aviat!!!

BON PROFIT!


32 comentaris:

  1. ole tapa¡¡ buena y super facil y bien combinada
    peto

    ResponElimina
  2. oh... quina combinació més bona!!
    Aquest any encara no m'he estrenat amb les figues, estic esperant que les de La Roureda acabin de madurar :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. La Roureda? On és la Roureda?(potser és una pregunta d'ignorant... :/)

      Elimina
  3. Figues i formatge... És una perdició! M'han dit que amb Gorgonzola estàn delicioses!!

    Petonàs!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs ho provaré! Amb cambembert tb, jo crec perquè tots dos són cremosos, encara que molt diferents de gust. Petons!

      Elimina
  4. Quina mossegada més bona....ara que les figueres de casa començen a tornar-se bojes provaré la teva recepta. Fet! ;)

    ResponElimina
  5. Doncs si t'he de ser sincer...no he provat mai aquesta meravella de plat! M'agraden tots els ingredients, així doncs no me'l penso perdre. Gràcies per compartir-ho amb nosaltres. :) Una abraçada.

    ResponElimina
  6. Quin aperitiu!! mare meva, m'agrada TAN TOOT que nose ni que dir. bé, que jo també he fet servir camembert avui....em falta la resta!! jeje petons

    ResponElimina
  7. Figues i albergínies, aquesta combinació l'haurem de provar!

    ResponElimina
  8. Genial! No sé què m'agrada més si la convinació de sabors, la presentació o la senzillesa! Pel meu gust, hagués posat un formatge de cabra semi curat...
    és perfecte!

    ResponElimina
    Respostes
    1. També hi ha de quedar ben bo, el formatge de cabra, i si és semicurat millor, té un gust més salat. Gràcies per la visita!

      Elimina
  9. Una explosió de sabors...hola maca!!!

    ResponElimina
  10. Una tapa ben original, no deixa indiferent.
    Petons.

    ResponElimina
  11. Les figues al meu gust les millors. La combinació exel·lent!

    ResponElimina
  12. quina combinació mes bonisssima!!!!!!!!

    Marina;eferent als nuggets, es massa el pollastre, formatge i llet, es fan porcions i es fregeixen, tot junt.

    ResponElimina
  13. Jo crec que no hi cap fruita que superi en color a les figues. Un color i un gust insuperable. I si hi barreges formatge i albergínia, callo perquè he de tancar la boca.
    Nani

    ResponElimina
  14. Quina tapa mes bona, amb una copeta de cava...li va al "dedillo", i facileta de fer , que encare es millor.
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ÉS veritat!!! Amb copeta de cava...mmm!!! Veus, no hi vaig pensar. Per la propera! petonets

      Elimina
  15. Marina, aquesta combinació ha de ser genial. Me'l apunto!

    ResponElimina
  16. Marina, aixo a d'estar "requetebonissim", segur que algun dia ho fare!!!
    Me'l apunto!!!
    Una abraçada!!!

    ResponElimina
  17. mmmmm! les figues són la meva debilitat! començo i en menjo una darrera l'altra... recepta estupenda!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...