dilluns, 1 d’octubre del 2012

Bacallà i figues confitats sobre purè de moniato i amb oli de julivert


Aquest d'avui és un plat que ja fa olor de tardor. Els ingredients, com podreu comprovar, ens obren la gana a l'estació que potser té més matisos cromàtics de l'any. Els colors daurats de les fulles, els tons marronosos dels boscos, els fruits silvestres espurnejant entre branques i els bolets que, si plou una mica més, s'estendran arreu. Però no només és temps de bolets, si no que hi ha d'altres fruits associats plenament a la tardor. Un d'ells és el moniato, que avui us presento acompanyat de figues i bacallà.
Ingredients:
1 llom de bacallà
2-3 figues fresques coll de dama
2 grans d'all amb pell
1 monitato

Per a la salsa:
Julivert fresc
oli d'oliva verge extra
sal


Comencem la recepta bullint el moniato, amb pell. Després, el refredem amb aigua i el pelem. L'aixafem amb una forquilla, hi afegim un pessic de sal i el reservem. Continuem el plat amb el confitat de bacallà. Posem un cassó amb oli, en fred, hi inorporem el bacallà i els dos grans d'all i encenem el fogó, a foc baix. Quan l'oli comenci a fer bombolletes ho apaguem i deixem que el bacallà s'acabi de confitar a dins.
Bacallà en cru / Bacallà confitat

Aprofitem aquest mateix oli per a confitar les figues, un cop les hem tallat per la meitat. Fem el mateix procés que amb el bacallà. Primer escalfem l'oli fins que faci bombolletes i després parem el foc.


I ara ja pràcticament només ens falta un pas. Preparar la salsa, que en aquest cas serà un senzill oli de julivert que afegirà color al plat. Amb l'ajut d'una batedora, introduïm el julivert fresc, l'oli i la sal i ho batem. Ens quedarà un oli de to verdós. A  punt per muntar el plat: al fons, l'oli de julivert; al centre, el purè de moniato; i al capdamunt, el bacallà confitat i les figues confitades. Si volem, també en podem posar al voltant, amb els alls que hi afegeixen diversitat. I llestos! Bon profit!

*** Perdoneu-me le fotos, que avui no són del tot bones, i això és degut al fet que aquest plat el vaig fer dissabte, un dia plujós (com sabem) i de poca llum... :-(





64 comentaris:

  1. Que mezcla tan buena!!!. este año los higos se van alargando y ofreciendo recetas como esta tan especial y rica. Un beso

    ResponElimina
  2. caray Marina no paras,tremenda esta combinacion y un emplatado de lujo
    peto

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per animar una mica el dia de pluja, Miquel... he he. Gràcies.

      Elimina
  3. M'ha agradat molt aquesta combinació, no deixes de sorprendre. Petons!

    Ana de: 5 sentidos en la cocina

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Ana! Les teves escalopines de peix també tenen una pinta fantàstica. Petonets

      Elimina
  4. bacallà confitat amb la tardor en dolç!!

    Palabras mayores!!

    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'encanta el teu entusiasme, Jordi!!! Moltes gràcies per la visita. ;-)

      Elimina
  5. Nos despides con este plato a los higos a la vez que nos das la bienvenida a los boniatos, todos unidos bajo el increíble amigo en común que es el bacalao. Muy bien pesado querida Marina.
    Petons.
    JUEGO DE SABORES

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vaig veure els primers moniatos al mercat i no em vaig poder resistir... la veritat és que com que és dolcet m'hi va agradar molt amb el bacallà! I de guinda, les figues! Gràcies guapes.

      Elimina
  6. OOhh que boo! aquestes figues així han de ser ...mmm.... i el bacallà, i tot el plat nena t'has lluit! de restaurant de luxe és això! petonets i segueix-me donant bones idees!

    ResponElimina
  7. Ostres, ja has vist el pintxo que vam publicar fa uns dies? Bacallà amb figues! jajaja és una combinació espectacular, com el teu montadito!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ah sí? Doncs ara mateix us vinc a visitar, que no el recordo i no me'l vull perdre! Petonets

      Elimina
  8. Vaya plato de lujo que nos traes, es una delicia, bicos

    ResponElimina
  9. Mare meva, quin plat més bo! tan fan les fotos, no et preocupis, només amb el nom ja fa enir gana ;) de veritat, el trobo boníssim!! i a més és un plat per quedar molt bé, un plat d'estrella!!

    ResponElimina
  10. Quin luxe!!! jo li trauria el moniato. No són de la meva devoció.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ah no? Jo hagués dit que sí, com que ets tan dolceta... ;-)

      Elimina
  11. És veritat que ja hi ha moniato a les tendes! Ja tenim aquí la tardor olfactiva :)

    ResponElimina
  12. Un plat de luxe! I quines ganes tenia de començar la tardor...m'agrada molt! Petons

    ResponElimina
  13. Quina combinació d´ingredients mes bons... ha d´estar deliciós!!! petons,

    ResponElimina
  14. Quines fotos, que bo! Els productes de tardor són ben bons, ja tinc ganes de menjar boniato.
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi m'agrada molt aquest tubercle, Cris! Veig que a tu també! :-)

      Elimina
  15. deliciosa combinació! m'encantaria provar-la, però hi faria un petit canvi, si m'ho permets: la salsa la faria amb l'oli de confitar el bacallà, o encara millor, amb aquest oli i les boletes que es veuen al fons del cassó, la gelatina del bacallà, que triturades amb el julivert farien un pil-pil de julivert ideal per aquest plat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ÉS una altra possibilitat, Manel, que veig que al teu bloc ja expliques...

      Elimina
  16. Molt bona combinació... és facil imaginar el flaire i el gustet tan bo!! Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Eri! Contenta de tornar-te a veure per aquí. petons

      Elimina
  17. espectacular i una autèntica delícia

    ResponElimina
  18. Quin constrast de sabors amb molt bona presentació.
    No es poden confitar les figues al mateix temps que el bacallà?
    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que sí, Ana! Però em va semblar que així les podia controlar millor perquè no se'm trenquessin. Petonets i gràcies pel comentari!

      Elimina
  19. Quina combinació de sabors més potent!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ara que ho dius, sí que tenia sabors potents, sí!! Gràcies per la visita!

      Elimina
  20. Fantàstic aquest plat, encara que jo canviaria el moniato que no m’agrada gaire per patata, per la resta sensacional Ummm
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ok, es pot canviar! La llàstima és que perds un color...

      Elimina
  21. Hola Marina, el bulgur moreno es integral, però també es pot fer amb el normal. Qualsevol recepta per un serveix per l'altre.
    Petons.

    ResponElimina
  22. MArinaaaa te digo lo mismo que al Miquel,me hacéis sentir que soy una simple cocinando...pero que platos tan maravillosos hacéis,que envidia...pero es que con mis comensales chica,no se puede,son muy conservadores en la mesa,claro solo en la mesa,eh!....Aplausos,a mi me conquistas cada día con tus elaboraciones.

    Buenos díaaasss!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per l'entusiasme, Sílvia!!! Ens agrada la cuina, oi? ;-) Mua

      Elimina
  23. Marina, una entrada de luxe!!! Tan ben explicat....

    ResponElimina
  24. Mare meva, quines textures, quins colors...! M'encanta Marina. Com sempre unes publicacions molt originals i creatives. Nyam! :) Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Joel!! M'agrada inventar a la cuina, això no es pot dissimular... oi? Petons i encantada de tornar-te a veure per aquí!

      Elimina
  25. Quins colors !!! quins gustos !!! u te tot aquesta teva recepte, deu meu com tu fas per ser tan bòooo !!!
    Petonets.

    ResponElimina
  26. Marina, molt bo. El bacallà confitat em té enamorada. Amb figues no n'he menjat mai.
    Nani

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo tampoc no l'havia combinat mai i el resultat m'ha sorprès gratament, Nani. Prova-ho i veuràs! Petons

      Elimina
  27. Ostres, quina combinació més deliciosa! Bon plat d'octubre! petons

    ResponElimina
  28. Quin nivell Marina!!! Aquesta recepta és de restaurant fi fi!! Molt original i bona!! Et felicito!!

    ResponElimina
  29. Com que fa poc vaig fer la meva versió de bacallà amb figues puc assegurar que està de mort i a sobre amb aquest purè de moniato ja acaba de rematar-lo. Felicitats Marina!! petonets

    ResponElimina
  30. ufff! aquesta recepta no l'havia vista! em falta el bacallà, perquè sinó avui ja se que dino...
    però per falta de bacalla, avui faré un altre dels teus plats, el plastre amb prunes a l'interiro i piñons! la salsa de nous em pica la curiositat i le de provar! petonets, i ja et diré!

    ResponElimina
    Respostes
    1. oh que guai, Gemma! Doncs ja em diràs el què! petons

      Elimina
    2. ja le fet! i ja ens l'hem cruspit! bonissim! el toc de nous m'ha agradat! i el millor de tot es que resulta molt i es facilicim de fer! ara, a veure si demà faig el bacallà amb figues... que ja le comprat! petonets!!!

      Elimina
    3. oh, que bé! Estic contenta que t'hagis animat. I m'agrada que t'hagi agradat! El toc de salsa de nous és ben curiós, oi? A mi em va sorprendre! Ja em diràs què tal el bacallà! Petons, guapa!!!

      Elimina
  31. Gràcies, buscava una recepta de com confitar el bacallà. Ara ho faré i el dic com m'ha anat.
    Petons !!!!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...