divendres, 1 de febrer del 2013

Coca de llardons... i comença la rauxa, comença el Carnaval!


Ja la tenim aquí!! La primera coca de llardons d'abans de Carnestoltes. La repetiré, ja us ho dic, perquè retall a retall... vola que vola... he he. Aquesta és la recepta que vaig veure fer a la Leo de Cullera de roure a TV3. No només em va agradar per la recepta en sí sinó que, a més, la Leo, que encara no he congeut  personalment, ho explicava d'una manera tan simpàtica que vaig decidir fer-li cas.  No he pogut evitar introduir algun canvi a la recepta però...és que si no, què passaria amb la cuina si tots féssim el mateix? Us explico la coca que vam fer a casa:

Ingredients:
2 làmines de pasta de full
100 g de llardons
50 g de pinyons
100 g de sucre
Rajolí d'anís (opcional)


Empolsinem el marbre amb farina, per poder estendre la massa sense que s'enganxi. Estirem la primera amb un corró i deprés ho fem amb la segona. 


Seguidament, retallem la primera làmina en forma rectangular i reservem les restes (ja les utilitzarem més tard. Col·loquem els llardons trinxats damunt de la primera làmina i la tapem amb la segona. 


L'enganxem bé i l'aixafem amb el corró, perquè el llardó quedi ben incrustat a la massa. Així:


A sobre de les dues làmines de full i amb els llardons ja premsats, en fem una altra capa a sobre. I agafem les restes de massa que ens havien sobrat, és a dir, els retalls del marge i en fem una bola. Amb el corró l'estirem i aconseguirem una latra làmina (això m'encanta, s'aprofita tot!!).


Fem el mateix, la prensem de nou amb el  corró i tornem a arreglar una mica els marges perquè quedi una coca rectangular. Arreglem les vores i hi posem les pinyons i el sucre.



La posem al forn força estona, ja que la pasta de full és lenta de coure. Ben bé, uns 40 minuts, a 170 ºC i sense gratinador. Després, la traiem del forn. Si ens vé de gust, la podem regar una mica amb anís, que hi queda molt bo, però en aquest cas no n'hi vaig posar. I ja la tenim  a punt!!

A punt pel... Carnaval i la disbauixa!!!!










28 comentaris:

  1. Al carnaval, tot shi val, i aquesta coca està
    per llepar-se els dits

    ResponElimina
  2. Mmmmmm. Quin pecat més bo. I això que jo no sóc massa de dolços. en prenc nota.

    Àgata

    ResponElimina
  3. Marina,
    Jo també vaig veure el programa. Encara no he visitat el bloc i tingues per segur que em va causar la mateixa impressió que a tu. La faré segur. Tu ho has confirmat.
    Bon cap de setmana parella,
    Nani

    ResponElimina
  4. Hola Marina! a mi també em va encantar la recepta de la Leo i ho va fer molt bé! Em van quedar unes ganes de fer-la... A veure si m'hi animo aquest cap de setmana! A tu també t'ha quedat fantàstica :)
    Bon cap de setmana!! :)

    ResponElimina
  5. JA???? Ostres, si fa quatre dies encara menjàvem torrons! :)
    Jo la faig molt semblant, però el suucre també el poso a les capes de dins, així no queda tanta quantitat a la superfície.
    És boníssima, crec que és la meva coca preferida ;)

    ResponElimina
  6. quina pinta tant bona que te la teva coca!!! i amb l'anis pot quedar de luxe. un altre dia ho provaré.
    Despres visitaré el blog que anomenes.
    Ptns i bon carnaval!!!
    Lourdes.

    ResponElimina
  7. Ai mare meva!! Tens raó, aquest post teu ens ha fet veure que s'apropa el Carnestoltes. I quina bona manera de recordar-ho. Amb una boníssima coca de llardons.
    Una abraçada!!

    ResponElimina
  8. Ohhh quina alegria que transmets! jejjej una coca sensacional! Petons

    ResponElimina
  9. uns bons llardons i uns bons pinyons...quina coca!!! i quines ganes que arribi carnaval!! tot i que encara estem rumiant la disfressaa! jaja d'alguna cosa anirem! petons

    ResponElimina
  10. També la vaig veure i em van entrar unes ganes de fer-la... És que fa una pinta boníssima!
    Marta

    ResponElimina
  11. Marina, que buena se ve tu coca, claro que con los buenos ingredientes que le has puesto, tu toque, y todo tan bien descrito me animo y la hago.
    Petons i bona festa.

    ResponElimina
  12. Què bona i que fàcil és fer una coca de llardons. Aquesta si que em queda sempre bé.

    La que faig jo, si que poso els llardors entre la pasta de full però no hi passo el corró per sobre, però també li poso una mica de sucre, ah! i els llardons esmicolats, i com que ens agraden molt, en poso més de 100 gr....

    Visca les preparacions de carnaval!

    ResponElimina
  13. es muy buena y te ha quedado perfecta,es mi coca preferida
    bon cap de setmana
    peto

    ResponElimina
  14. M'encanta la coca de llardons, però sempre la he fet amassant la massa, mai amb pasta de full.
    Aquesta té un aspecte magnífic, segur que gaudireu força menjant-vos-la.
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  15. Aixó de no tenir nens petits em despista, ja som al Carnaval? Com passa el temps, si fa rés que era Nadal!
    M'encanta aquesta coca Marina, t'ha quedat perque voli ben aviat.
    Petons.

    ResponElimina
  16. Mare meva...quina pinta!!! aquesta coca es de les que mes m´agraden!!! Muaks

    ResponElimina
  17. Una coca bonísima, sempre m'ha agradat molt i la teua té una pinta molt bona!
    petons

    ResponElimina
  18. A mi m'agrada molt la coca de llardons. L'any passat vaig provar de fer-la i em vaig quedar ben parada de lo fàcil que és de fer a casa i de lo bona que queda!
    ptns!!

    ResponElimina
  19. Que bona!!!!!!!!!! ........jo la faré pel dijous gras.
    Petons

    ResponElimina
  20. Me encanta esta coca de llardons, yo también la hago así y queda genial.
    besos
    Cocinando con montse

    ResponElimina
  21. Hola Marina guapa tu

    I que bona, a casa les preparo tot any, amb uns llardons molt bons que fa el meu carnisser

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  22. Ja tenim els ingerdients! després ens hi posem!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ohhhhh!! Quina il.lu!! Ja em direu com us ha anat!!! Petons

      Elimina
    2. Ohhhhh!! Quina il.lu!! Ja em direu com us ha anat!!! Petons

      Elimina
  23. Hola Marina . Moltes gràcies per fer i compartir la meva coca !!! bé , no es meva, hahahah, pel que veig hi ha molta gent que la fa. T'ha quedat fantàstica !!! I avui es el dia.Bufff ara es hora de berenar i me'n menjaria un bon tros!!! Com a anecdota...el dia que va sortir el programa a TV3 , en vaig fer varies..i tothom que venia a l'òptica n'estava convidat. va tenir molt d'èxit!!! Un petó molt gran!!!!!
    p.d: no em deixa publicar com a culleraderoure...així que surto com a Leo....

    ResponElimina
  24. El Carnaval no és una festa que m'agradi massa, però la part gastronòmica si!! Aquesta coca diu "menja'm"!!!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...