dimecres, 11 de juny del 2014

Pastís fred de patata farcit de verdures i tonyina



Ja fa uns dies que vaig preparar aquest pastís. Va ser, segurament, un dia dels primers que ha fet calor enguany. I potser per això em va venir de gust preparar aquest pastís, o braç de gitano com en deia ma mare quan érem petits i ens el feia, a mi i als meus germans. A més, m'anava molt bé fer-ne perquè el Manel havia deixat bullides unes patates amb pell a la nevera, que ell havia fet servir per a preparar unes patates braves boníssimes la nit anterior. I ja sabeu que a casa no llencem res! També ens quedava encara una mica de la salsa amb tomàquet que ell havia preparat, i que aquesta vegada no era massa picant, això m'aniria bé per lligar el farcit.

Ja he explicat més d'una vegada que les idees sorgeixen, sovint, del que tenim a la nevera. I així va ser que, en obrir-la, em vaig topar de morros amb les patates bullides i no vaig poder-me'n estar, de preparar la recepta que us explico ara. 

Ingredients:
Patates Kennebec bullides
Un rajolí de llet i sal (per les patates)
Carbassa
Albergínia
Pebrot
xampinyons
sofregit de tomàquet
Tonyina de llauna amb oli d'oliva
orenga


D'entrada, pelem les patates, les trossegem i les aixafem bé, fins que no quedin grumolls. Les salem i també hi afegim una mica de llet, perquè quedi una consistència cremosa. Reservem la patata.


Ara, preparem el farcit, trossejant les verdures a daus, procurant que tinguin la mateixa mida.


Seguim coent a foc fort primer, i després a foc mig, el pebrot i l'albergínia. Poc després, hi afegirem la carbassa, l'orenga i els xampinyons.


Amb el foc apagat, també hi afegim el sofregit de tomàquet i la tonyina de llauna, i ho remenem bé.


Ara, agafem un drap de cotó. A sobre, hi muntarem el pastís. Estirarem bé la massa de patata, que quedi amb el mateix gruix per tots costats, i hi donem forma de rectangle. Després, començarem a farcir-la.


El drap de cotó ens anirà molt bé com a suport per enrotllar, ja que la patata no s'hi enganxa gairebé gens. Dobleguem un costat, i l'altre, i acabem de segellar el cilindre.



Un cop el tenim ben segellat, el podem decorar per sobre amb el que volguem o tinguem a la nevera. Un cop més, jo vaig recórrer a la maionesa especiada amb curri, cúrcuma i comí que va preparar el Manel aquí i que vaig repartir per sobre, fent un dibuix amb l'utensili de pastisseria.




...i ho vaig deixar reposar a la nevera fins al moment de servir. 















22 comentaris:

  1. Menudo plato de verano!!! Se ve delicioso, un beso.

    ResponElimina
  2. El tinc pendent de fer... la meva filla fa dies que em demana que li faci... A aquestes coses no li puc dir que no!

    ResponElimina
  3. Ummmm què bo!... jo n'he fet un també fa molt poc. Aviat el publicaré. Bona feina!

    ResponElimina
  4. Ole, ole, Marina!!! quin pastís més bo!! Trobar-te'l per dinar ha de ser un plaer..!

    ResponElimina
  5. Tremendo de bueno Marina y ideal para dejarlo hecho y al volver a casa comida al instante.
    Peto

    ResponElimina
  6. Boníssim i ben fresquet, t'ha quedat de luxe Marina! Un petó guapa

    http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  7. Un plat deliciós i ben fàcil de fer!!! Me l'apunte a "pendents"!!! :D

    ResponElimina
  8. fa molt bona pinta això per a aquests dies de calor! :)

    ResponElimina
  9. Tot un clàssic que no hem de perdre'ns.
    Bona recepta per el dies de calors.
    Petons

    ResponElimina
  10. menuda delicia mas rica q nos traes hoy!!! se ve maravilloso.

    ResponElimina
  11. mmm quin farcit més d'estiu i quin tall tan sucós té...se'm fa la boca aigua!!!
    petons

    ResponElimina
  12. Ostres, Marina, arribo a casa i em trobo amb aquest braç fresquet per dinar i se m'obre el cel. M'encanta el farcit de verdures que hi has posat. Me'n quedo un trosset. Petons.

    ResponElimina
  13. Amb un altre farciment també el feia la meva mare quan erem petits. Una recepta que perdura amb el pas dels anys i ens porta records s'ha de tornar a fer.
    Petons.

    ResponElimina
  14. A mi també m'agrada molt el pastís de patata, jo no havia posat mai carbassa. Petons

    ResponElimina
  15. Un plat mol adequat per ara, que bo fresquet, jo demà tinc programat fer un també amb verduretes a BACuinetes (cuinem per els avis de Sants), també el faig farcit amb verdures, però gratinat (els avis com no sabem quant el mengen, no podem fer-lo amb maionesa).
    Petons

    ResponElimina
  16. Ummm!!m'encanten...i ara, amb la calor, fan passar la gana deliciosament.

    ResponElimina
  17. No m'he atrevit mai a fer-ne un!!! Em penso que ha arribat el moment!! Ho has explicat molt bé!!! A mi, el que em fa por és el doblegar la massa de patata.....Ja t'ho explicaré!!!
    Petons, Marina!
    Olga

    ResponElimina
  18. El pastís de patates i tonyina que preparo és deliciós, però no hi poso tantes verdures! El teu sembla gustosíssim, i molt més sa! Molt bona recepta!
    Marta

    ResponElimina
  19. Aquest pastís rectangular (això m'ha agradat molt), farcit de verduretes...és un primer plat genial! Me l'apunto! Petons!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...