dimarts, 1 d’agost del 2017

Costelles de porc amb vi blanc i llima

Ja fa unes setmanes que vaig veure una recepta que em va cridar l'atenció a la revista Cuina. Ens presentaven unes costelletes de porc rostides amb vi blanc i llima. Vaig quedar-me amb la idea, pensant que seria una bona recepta per gaudir-la aquest estiu, ja que el gust fresc de la llima compensaria l'escalfor de la carn, cuita al forn, i acompanyada amb tota mena d'herbes i espècies. El que no vaig considerar tan viable va ser trobar fàcilment, al mes d'agost i a Castellar, l'herba llimona que s'indicava als ingredients. TAmpoc no tenia a mà la citronela, així que per fer la recepta que us explico he optat per modificar tot d'ingredients per d'altres que tenia a casa i que també m'han anat prou bé per fer la maceració. 


L'ingredient principal d'aquesta recepta són les costelletes. No us explicaré com m'ha costat de trobar-ne! I no perquè sigui una menja gens estranya, sinó que suposo que per mala sort, cada cop que se'm ficava al cap que aquell dia faria la recepta no trobava costelles ni a la carnisseria ni al súper, tret de les que ja venen macerades i que, com podeu suposar, no m'interessaven pas, en aquest cas. 

Aquesta setmana les he trobat i és per això que aprofito ara per publicar la recepta. Tallem les costelletes a trossos, seguint els ossos i deixant la carn al voltant. A continuació, preparem la maceració: 

Ingredients:
1/2 l. de vi blanc sec
1/2 got d'oli d'oliva
1 l. d'aigua
Julivert
Farigola llimonera
1 llima
1 ceba grossa
2 grans d'all
coriandre en gra
pebre negre en gra
pebre rosa en gra
1 c. de sal i 1 c. de sucre

Posem a bullir els ingredients de la maceració. Quan el líquid arrenqui el bull, hi tirem les costelles, tapem i coem a foc mig durant uns 40 minuts. 


Un cop passat aquest temps, escorrem les costelles i les deixem refredar a temperatura ambient. A continuació, preparem un bol amb quètxup, si el podeu fer casolà, molt millor, i pintem les costelles, que anirem disposant en una safata de forn, sobre un paper sulfuritzat. Aquí, com ja és habitual, vaig comptar amb la inestimable col·laboració de la petita Arlet! Que pintant pintant va descobrir el gust del quètxup, ha ha ha. Un cop les costelles estan pintades, les coem al forn a 200 º C durant 20 minuts. Quan les traiem del forn, hi ratllem pell de llima per sobre.


Un cop fets aquests passos, ja les tenim a punt! Us recomano menjar-les ben calentones, són cruixents i sucoses alhora. Exquisides! 






1 comentari:


  1. Que deliciosa receta, espero prepararla el fin de semana. aunque no soy una buena cocinera, pero me gusta la comida... Gracias por la receta!

    Le dejo algunas recetas de mi país: recetas de cocina peruana
    Vanny

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...