dimarts, 18 de setembre del 2012

Sèpia a la brutesca


Cal començar avui parlant del perquè d'aquest títol de recepta. Doncs bé, a casa en diem a la brutesca, o a la bruta, quan el sofregit es fa amb els ingredients trossejats, no triturats. És el cas d'aquest sofregit que amara la sèpia fresca que us proposo avui. Som-hi?

Ingredients:
Una sèpia mitjana
1 ceba tendra
2 tomàquets
1 pebrot xoricer
oli, sal i pebre


Quan les sèpies ja tenen aquest mida veureu que ja han desenvolupat un os blanc, que a la foto s'insinua una mica. Aquest os es fa servir, de vegades, per a fer decoracions i gravats, i hi ha qui fins i tot l'útilitza com a pedra pómez. Però on el veureu més sovint és... a les gàbies dels periquitos! Us sona, oi?

Bé, el que fem primer és trossejar la ceba, pelar i trossejar el tomàquet i començar el sofregit, a foc lent. Hi afegim oli, sal i un polsim de sucre per a treure l'acidesa del tomàquet. A poc a poc, el sofregit anirà agafant color.


Quan la ceba i el tomàquet ja hagin canviat de color hi afegim el pebrot xoricer, després que prèviament l'haguem obert per la meitat perquè les llavors, que tenen un punt picant, facin la seva funció dins el sofregit.


Finalment, també hi incorporem la sèpia, prèviament pelada, neta i trossejada a daus. Hi afegim també una mica de pebre negre mòlt.


I al cap d'una mitja hora ja ho tindrem a punt per servir! Tot i que us recomano que ho deixeu reposar una mica, guanya en gustos. Bon profit!



30 comentaris:

  1. Hola Marina,

    T'escric des de l'agència de comunicació Zero1 i ens agradaria contactar amb tu ja que el teu blog ens sembla molt interessant i atractiu i ens agradaria fer-te una proposta.

    Si estàs interessada, si us plau, escriu-me a info@zero1.es

    Moltes gràcies.

    Pablo Velat
    Zero1 Comunicación

    ResponElimina
  2. Un nom molt ben trobat :)
    És veritat que reposats d'u ndia per l'altre aquests guisats encara són més bons!

    ResponElimina
  3. gràcies per l'explicació! ja patia! jajajajaja. m'agrada moltíssim la sèpia! petonets guapa

    ResponElimina
  4. Menuda pintaaaaaaaa, hola no conocia tu blog pero me encanta, me quedo como seguidora te invito a visitar el mio, un beso

    ResponElimina
    Respostes
    1. Saludos, Marijose. Ara vinc a visitar-te. Encantada de conèixer-te!

      Elimina
  5. doncs a mi, aquests sofregit a lo brut, com dius, és el que més m'agrada, més fàcil de fer i més gustòs!! un plat de sèpia ideal! m'encanta noia! petons

    ResponElimina
  6. me gusta el nombre y el contenido mas¡¡y mejor de un dia para otro,bien reposados los gustos
    peto

    ResponElimina
  7. Tiene una pinta estupenda, necesito un poco de pan... Bss

    ResponElimina
  8. Mira que sou de "brutots" a casa vostra!! Molt ben trobat el nom. M´agrada moltíssim la sèpia. En sóc una incondicional...M´apunto la teva recepta. Ostres tu, amb la pomez! El meu perico era un fan d´aquesta pedra ;-D

    ResponElimina
  9. Me gusta así guisada y ha de quedar muy tierna...ya ves unos pocos ingredientes y un gran plato ;)

    ResponElimina
  10. Jo també l´havia sentit nomenar així a la sepia a la brutesca... bonississsimaa... quin goig que fa aquest plat que ens mostres.. Petons,

    ResponElimina
  11. Quin guisadet tan i tan bo...a mi la sèpia i el calamar em roben el cor...així amb les verdures "a la bruta" em sembla "tremendament brutal"!!!

    ResponElimina
  12. Mira que bé aquests idea, així variarem la sèpia amb ceba!
    Petonets

    ResponElimina
  13. Només diré UAUuuuuuuuuuuuuuuuu i qualsevol dia d'aquest la faig.
    Un petó

    ResponElimina
  14. Doncs m'agrada molt aquesta manera de fer la sèpia. Al veure el nom em pensava que es feia anb la tinta.
    Petons.

    ResponElimina
  15. Aquest pebrot segur que li dóna un gustet ben bo a la sípia. Un dels plats que preperaré aviat ;-)

    ResponElimina
  16. Marina, aquesta sèpia, ha de ser bonissima
    Passa't pel meu bloc, tinc un regalet per tu
    una abraçada

    ResponElimina
  17. Doncs m'agrada aquesta recepta i fàcil de fer.
    Petons.

    ResponElimina
  18. Ho compro tot però tallant la ceba molt mes fineta :) Es un tema personal, si me la trobo cuita i gran no m'agrada...

    ResponElimina
  19. Apa Marina...quina pinta que te aquesta sèpia...l'apunto a pendents...ja!
    Petonets.

    ResponElimina
  20. El nom de la recepta ens ho diu tot “brutal”, però amb la ceba ratllada, tampoc m’agrada trobar-la !!!
    Petons

    ResponElimina
  21. Una recepta riquisima!!!!!

    ResponElimina
  22. La sépia sempre l'acabo fent a la planxa amb all, julivert i llimona, però la teva recepta m'agrada molt, ho tinc que provar.
    Una abraçada

    ResponElimina
  23. Marina doncs això de la brutesca m'ha agradat, a mi ja m'agrada trobar els trossos del sofregit. Quina pinta més bona fa esta sèpia! Un petó Marta

    ResponElimina
  24. Hola Marina! m'estreno amb els comentaris al teu bloc! fa uns mesos que et segueixo i un dia em vaig atrevir tímidament a fer el pastisset de formatge de cabra i maçana (millorable! hehehe) ;) però aquests últims 4 dies, me animat i he fet 3 receptes més, la darrera aquesta de la sèpia i m'ha encantat!! :) moltes gràcies per compartir! ha sigut un plaer descobrir-te!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Cinta! Encantada de conèixer-te! I encara més que hagis provat de fer alguna de les meves receptes! Això és un honor, eh? Espero veure't altra vegada per aquí! Un petó

      Elimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...