dilluns, 26 de novembre del 2012

Can Jubany, 'la nuite'


En un poblet dit Calldetenes, a prop de la ciutat de Vic, hi trobem un restaurant que s'anomena... CAN JUBANY. Dirigit pel mediàtic Nandu Jubany i per la seva dona, Anna Orte, el restaurant ofereix l'anomenada cuina d'autor, una cuina que busca la qualitat i la proximitat, i un lloc en el qual vaig decidir convidar-hi algú ben especial. Vam ser-hi fa unes setmanes, justament, el dia dels morts :-/ (1 de novembre)  i ens van servir el menú degustació de tardor que vam gaudir força. 
Avui us en mostro un petit resum. D'entrada, l'espai on ens van convidar a seure. L'espai Can Jubany és ampli, i compta amb diversos elements naturals que decoren i alimenten la vista. 

L'espai, la taula i la carta de Can Jubany.


APERITIUS:
Pastanaga i remolatxe de l'hort de Can Jubany amb maionesa de mostassa i julivert.

Mini fuets Jubany

Globus de formatge blau de Centelles

Sopa de ceba amb ou de guatlla poché i poma àcida.
El pa.


MENÚ DE TEMPORADA: 
Falsa figa de foie amb fruits secs i caramel de mel


Arròs de sipiones amb carxofes i pebrot

Lluç cuit a baixa temperatura amb gnocchi de carbassa i suero de parmesà.

Xai de llet rostit amb mongeta tendra i carbassó.

POSTRES:
L'evolució de la pinya colada

Maduixes de l'hort Jubany amb terrina de nata, caramel de llimona i textures.

Vi: Finca l'Argatà - D.O. Montsant

PETIT FOURS:
Castanyes torrades i culleretes de moniato al forn, panellets de pinyons i d'ametlles, piruletes de xocolata, dues trufes i dos núvols de sucre.

Havent sopat, vam fer una volta pel jardi del restaurant. Vam païr el sopar un xic i vam valorar-lo. I què us en puc dir? Doncs que si bé hi ha una molt bona tria de productes, i cura en l'elaboració, hi ha també un excés en els plats. Els sabors són tants, tant potents i tant diferents que... segons com... l'un mata l'altre. Potser hagués estat millor aprofitar, precisament, aquesta bona qualitat dels productes, sobretot, de les carns i els peixos, per a no disfressar-los tant amb salses i textures. Que segons com poden acabar d'acompanyar el plat, però que en aquest cas l'emmasaraven. L'altra cosa que, personalment, hi vaig trobar a faltar va ser la que vulgarment s'anomena "anada d'olla". Vaja, que si pots comptar amb el personal que té en Nandu, amb una tecnologia eficient i moderna i amb uns coneixements bastos de cuina potser podria ser més arriscat, sense caure en l'extravagància. 

















Abocada a la plana


9 comentaris:

  1. Doncs no el coneixia pas aquest restaurant Marina! Home, tenen una pinta estupenda aquests plats. Mare meva...! M'apunto la direcció. MUak!

    ResponElimina
  2. Em sonava el nom del xef, Nando Jubany, però ni idea que era de Vic...
    Per cert, tot tenia un aspecte genial, no??

    ResponElimina
  3. jolines que pasada de menu desde luego es para saborear cada plato¡¡
    peto

    ResponElimina
  4. Jo hi vaig anar fa uns quants anys i mirant les teves fotos, t'asseguro que pensava"crec que m'agrada més el que vam menjar aleshores"... però tot i així segur que ho deuríeu gaudir moltíssim!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  5. ostres tu quin banqet!! jo vull anar-hi!! enveja sana! jajaj petons

    ResponElimina
  6. Hola Marina, Nosaltres també varem fer el menú degustació i ens va encantar. No era aquest perquè va ser l'any passat però hi tornaria ara mateix

    ResponElimina
  7. Tinc pendent una anada a can Jubany des de fa moooooolt de temps.
    Entenc la valoració que en fas, i ara encara tinc més ganes de descobrir què em semblaria a mi... ;)

    ResponElimina
  8. Brutal, brutal i brutal....haig de passar per aqui.
    És tremendo.
    La bola aquesta em té fascinat.
    bona entrada

    ResponElimina
  9. Me encanta el menú y el restaurante, que lujo por dios!!!!!!!!!!! besos.

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...