dilluns, 14 d’octubre del 2013

Codony confitat amb vi de Porto i canyella


La meva proposta d'avui és inventada, tot i que ja sabem que tot està iventat, però vull dir que no està treta de cap receptari sinó que va sorgir perquè tenia ganes de fer una recepta de codony que no fos la manera tradicional que coneixem bé. És un codony confitat, que no és el mateix que una confitura de codony ni el mateix que un codonyat, que ja vaig explicar aquí. Ni tampoc és el mateix que fer un allioli de codony, que vaig explicar aquí.

 La fruita d'avui es menja tallada a trossets, i confitada en una conserva a base de sucre, vi de Porto i canyella. És un pèl entretinguda de fer però el resultat és molt i molt bo. Us animeu?

Ingredients (per dos pots de conserva)
2 codonys grossos
100 g de sucre morè
1 got de vi de Porto
1 branca de canyella


Comencem pelant, tallant i trossejant els codonys. Aquesta és la part més entretinguda. 





A continuació, posem els trossets de codony, que procurem que siguin uniformes i de forma allargada, dins d'un cassó amb el sucre, la canyella i el vi de Porto. Encenem el foc, primer a foc fort.



Al cap d'una estona, abaixem el foc i seguim coent, remenant de tan en tan, durant 1 hora i mitja. El codony s'anirà caramelitzant amb el sucre, i s'amararà del vi que hi hem posat. 



Quan el codony hagi aconseguit un color daurat i brillant apaguem el foc i el posem dins els pots de conserva, i tapem. Aprofiteu-ne també el suc, que queda boníssim, com si fos un xarop. 
La conserva ens aguantarà ben bé tres mesos. O un any, si fem el buit al bany maria. 

Aquest codony confitat ens pot servir per acompanyar una carn, uns talls de formatge, o fins i tot fer unes postres de mató amb xarop i codony!













22 comentaris:

  1. Molt bona recepta, per mi millor que el codonyat perquè porta menys scre.
    I fins i tot et pot servir com a guarnició d'un plat de carn, oi?

    ResponElimina
  2. No conocia esta forma de tomar y preparar los membrillos, me parece de lo mas sabrosa tengo que probarlos y estoy segura de que a mi marido le va a encantar! gracias por compartir, bicos

    ResponElimina
  3. que bo! em sembla que ho probaré ara que començarà la temporada :-) !!

    ResponElimina
  4. Ara es moment d'aprofitar la fruita de temporada. Petons!

    Ana

    ResponElimina
  5. Hola Marina! T'ha quedat una recepta inventada boníssima jejeje!! La combinació que has fet ha de ser per llepar-se'n els dits, enhorabona! Petonets

    ResponElimina
  6. Una manera de menjar els codonys, nosaltres només el preparem com a codonyat o el posem al coc. El tastarem fet així!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  7. tremenda Marina con estos aromas del oporto y la canela¡¡
    peto

    ResponElimina
  8. Babejant m'has deixat Marina, quina delícia!

    Petons!

    ResponElimina
  9. Per les fotos t'has ben lluit amb l'invent!!! quina bona pinta! tret del codonyat i l'all i oli, crec que no l'he fet servir més el codony, m'agrada la proposta! bona setmana

    ResponElimina
  10. Molt bo Marina! :)
    A Suïssa ara és l'època de la caça i sempre s'acompanya de peres al vi. Segur que el teu codony també hi aniria molt bé... a veure si m'animo i ho intento...
    Petons

    ResponElimina
  11. El codony sempre l'he provat de la mateixa manera, el que fan confitat. Però m'agrada veure receptes noves, i sobretot si les puc provar! jejej petons

    ResponElimina
  12. Què bona aquesta recepta, Marina, i què versàtil. La meva sogra en fa una de semblant, però sense el vi. Amb el toc de l'Oporto ha de guanyar molt. Petons.

    ResponElimina
  13. que bo Marina!! la pinta de la foto sembla que em digui: menja'm!! menja'm!!! quin perill tan dolçet...jeje petons

    ResponElimina
  14. Te una pinta boníssima, tinc un munt de codony a casa, i aquesta serà una de les receptes amb que els gastaré.
    Una abraçada

    ResponElimina
  15. M'agrada molt aquesta recepta que has inventat. Te un color preciós i segur que està bonissim.
    petons

    ResponElimina
  16. Amb mató han de ser unes bones postres.,Qué poc es fan servir els codonys, quasi sempre per fer codonyat.
    Petons.

    ResponElimina
  17. No he menjat mai codony, només en format codonyat! Això no pot ser perquè així macerat ha de ser espectacular!

    ResponElimina
  18. Nena....te superas cada día !!!!!ufffff quin be de dèu....aixo es deliciosssssss....
    petonssss.

    ResponElimina
  19. Quina proposta més original, m'encanta aquest codony confitat, segur que amb el gustet del vi i la canyella ha d'estar boníssim!

    ResponElimina
  20. M'agrada taaaaaaaaaaaaaaaaaaaant aquest color! Enamora!!!

    ResponElimina
  21. Molt bona recepta, m'agrada molt el codonyat però em sembla mal de guardar. Així com tu dius s'adapata millor a mi. La faré segur. Gràcies per la recepta. Besades

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...