dimarts, 11 de febrer del 2014

Rap allagostat amb ceba acompanyat de crema i cruixents de carxofa


Ja feia temps que la preparació d'un rap allagostat em corria pel cap. L'altre dia, a plaça, hi havia uns raps preciosos, i bé de preu. Me'n vaig quedar un. Amb el cap i espines vam fer una sopa de peix deliciosa. I amb el cos, vaig preparar aquest rap que ens va agradar força. Sempre que vaig al Mercat perdo la noció del temps, que m'agrada passejar-me entre parades i veure colors per tot arreu, sentir les olors de pa, formatges i envinagrats, escoltar els savis consells de les venedores i venedors, sempre hi passo una bona estona, al mercat. Llàstima que el del meu poble és tan petit que no tens espai ni de voltar-hi, ja que només hi ha unes 5o 6 parades. M'agrada, doncs, escapar-me de tan en tan a mercats propers on sí que hi pots fer unes bones passejades i unes bones carregades de producte. Les carxofes que vaig veure eren irresisitbles. Ara n'és el temps, a mi m'encanten i són molt recomanables, nutricionalment parlant. Ja tenim tots els motius per quedar-nos-les, no?

Ingredients:
Cua de rap
pebre vermell de la vera
oli i sal
ceba de Figureres
carxofes


El que fem primer és pelar i tallar la ceba ben fina i l'amanim amb oli i sal.


La posem uns 5-7 minuts al forn, perquè ens perdi el cruixent i comenci a suar. Després, la traiem del forn. Agafem el rap i el pintem amb una barreja de pebre vermell (1 cullereta), oli (2 c.) i un pessic de sal. El pintem amb pinzell, primer d'un costat. Després, el col·loquem a sobre la ceba i pintem l'altre costat. Un cop fet això, introduïm el peix dins el forn, només cocció per sota, i el coem durant 25-30 minuts, a 170 ºC.


A continuació, preparem les carxofes. D'entrada, els traiem les fulles externes i deixem, només la part més tendra. Tallarem la carxofa en làmines fines.


Posarem a enrossir gairebé totes les làmines de carxofa dins una olla amb un xic d'oli, anem remenant. Un cop les tinguem rosses, hi afegim aigua i sal i les deixem coure 15 minuts. Finalment, les triturem amb la batedora. Ens quedarà una massa fina boníssima, i ja veieu que senzilla.


A continuació, la resta de làmines de carxofa que havíem reservat, les passem per la paella amb una mica d'oli i sal. Quan siguin rosses, les escorrem sobre un paper absorvent. Ens serviran per a decorar la crema que hem fet abans.


Ara traiem el rap del forn.


Ja quasi ho tenim a punt. Muntem el plat. A sota, la ceba, a sobre, el rap, i en un got, la crema de carxofa amb els cruixents de carxofa. Aquest rap es pot menjar fred, queda ben bo. Així que us el podrieu emportar fàcilment d'excursió. La crema de carxofa, en canvi, jo la serviria ben calentona. 




**************

I com a curiositat, us deixo aquí l'enllaç al vídeo que Mercats de Barcelona va fer als alumnes que vam assistir a un dels tallers de Let's Cook in English, dels que ja us vaig parlar aquí





19 comentaris:

  1. De petits era una de les receptes preferides de me mare, quins records :)
    Jo ara fa temps que no en faig, i precisament me mare em va comprar rap aquest divendres... el faré així!

    ResponElimina
  2. Quin plat més complet nutricionalment parlant! I un luxe al paladar segurísssim!!!
    M'encanta el rap i mai l'he provat així, així que t'agafo la recepta!!
    Molts petons

    ResponElimina
  3. Quin plat més bo. No se si quedar-me amb el rap o amb l'acompanyament. Petons!

    Ana

    ResponElimina
  4. El rape, la cama donde descansa y el acompañamiento son fantásticos. No me ha pasado por alto el detalle de los cubiertos con la marca de la casa,muy divertidos.
    Petons.
    Blanca de JUEGO DE SABORES

    ResponElimina
  5. Quina pinta!!!! M'agradan tots els ingredients !!!!! Magnífica conbinació

    ResponElimina
  6. Quina pinta! I amb aquest d'ingredients ha d'estar ben bó!
    Una abraçada.
    Palmira

    ResponElimina
  7. Mmmmm... que bo Marina!! Com m'agradaria tenir-ho per avui a l'hora de dinar :P

    Petonets!

    ResponElimina
  8. Avui anem de peixos! Sempre m'ha agradat aquesta "llagosta de pobre", si es que el preu del rap permet dir-li així. M'apunto l'acompanyament de carxofes, el trobo perfecte. Petons,
    Pilar

    ResponElimina
  9. El proper dia que repeteixis aquest menú m'ho dius i pujo!!!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  10. Menuda pinta! Parece langosta de verdad! Felicidades por el paso a paso!

    ResponElimina
  11. te ha quedado estupendo este rape con esta cama y el acompañamiento de las alcachofas un menu 10
    peto

    ResponElimina
  12. Quina pintassa! a més de boníssim la presentació queda molt resultona!! Un petó!

    ResponElimina
  13. A mi m´encanta el rap!!! amb aquesta crema deu quedar deliciós.

    ResponElimina
  14. Un dinar complet deliciós. Mai he fet rap allagostat, havia vist alguna recepta on s'havia de lligar, però veig que tu no ho has fet i també ha quedat molt bé. El provaré. I la crema fantàstica. Petons.

    ResponElimina
  15. Fa molt de temps que no menjo el rap allagostat, es ho que té tenir un blog, que vols tastar moltes receptes noves i no fas las de tota la vida.
    Les carxofes com m'agraden de totes les maneres si que les menjo sovint.
    Tot el conjunt t'ha quedat de 10.
    Petons.

    ResponElimina
  16. Que rico!!!! El rape queda buenísimo y con la cebollita y las alcachofas un plato excelente.
    Besos
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  17. Marina, qué delicia, me encanta!
    Siempre que vengo me voy con la boca hecha agua!
    Un beso enorme y feliz semana

    ResponElimina
  18. el rap fet aixi el tinc a pendents desde fa anys!!! que bo ha de ser...

    ResponElimina
  19. Em sembla que m'agradaria més aquest rap allagostat que una llagosta real! I el cruixent... millor acompanyament impossible! Petons!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...