divendres, 4 de juliol del 2014

Crema de remolatxa amb ametlles tendres


Aquesta és una proposta per als dies de calor. Si us agrada la remolatxa, segurament us convencerà perquè us fareu creus de com n'és de fàcil, de preparar. El més entretingut són les ametlles, que aquest cop són tendres i que vam collir fa un parell de setmanes. M'encanta, l'olor que fan. També són bones les ametlles ja seques, i les torrades, però les tendres tenen un nosequè que em transporta al camp. I la remolatxa porta molt ferro i ara me'n fa falta força, no fa gaire la profe de ioga em va recomanar que n'augmentés el consum, així que li he fet cas perquè com que m'agrada molt no és esforç.

Ingredients:
Remolatxa (ja bullida)
ametlles tendres
comí en pols
sal
oli d'oliva verge extra


El més entretingut, com ja us podeu imaginar, és trencar les ametlles. Si les heu collit vosaltres, necessitareu una estona a cop de martell. Amb una bona musiqueta de fons i posant-vos en un lloc fresc hi estareu la mar de bé... he he he.



Un cop tenim les ametlles sense closca i sense pell, vindrà la part més fàcil. Agafem la remolatxa i la triturem amb la batedora, hi afegim unes quantes ametlles tendres. També un polsim de sal, el comí i l'oli d'oliva. Triturarem bé, fins que la crema emolsioni gràcies a l'oli que també hi hem posat.


Quan ja ho tenim, ho posem en un bol i ho reservem a la nevera fins al moment de servir-ho. Ho decorem amb unes quantes ametlles senceres.




Si us ha agradat aquesta idea, segurament també us interessarà:







16 comentaris:

  1. Uauuu quina combinació més bona amb les avellanes, els fruits secs sempre queden genial amb les cremes i aquest plat és ideal per a l'estiu...sucat amb pa o algún tipus de pa de pita ha de ser mmmmm
    Petons

    ResponElimina
  2. Marinaaaa, cómo me has recoradado mis veranos de niña en casa de mi abuela con esas almendras en cáscara!!!! Una ricura. Bss

    ResponElimina
  3. Doncs sí que és una recepta senzilla (excepte per les ametlles...hehehe) i la veritat és que ha de quedar molt i molt bona!

    Petons!

    ResponElimina
  4. Caram, quin luxe!!! A mi també em perden les ametles tendres... Trobe molt curiosa la combinació de tots dos sabors. Ho hauré de provar. Per cert, d'això del ferro. A mi, fa uns anys em van detectar una "mini anèmia" i em van donar dues opcions per solucionar-la: o bé uns medicaments begus de ferro que feien un gust que no explicaré o augmentar la ingesta de fetge de vedella o corder (millor que el de porc), com a mínim en una menjada al dia. Al principi em feia una mica de fàstic perquè no n'havia menjat mai seguit, però m'ho vaig fer bé per anar fent-me receptes variadetes amb fetge i, mira, la vaig superar. Salutacions i que vaja bé.

    ResponElimina
  5. Un plat molt bo per aquest estiu.
    Petons

    ResponElimina
  6. No le e feta mai....pero tinc curiositat...amb el gustet de les atmellas tendres....me recorden a la infantesa....u probarè !!!

    ResponElimina
  7. Molt bona proposta estiuenca...a casa també agraden molt les ametlles, i ens les mengem tendres sortides de l'ametller del pati...però no les comencem a collir fins per Santa Magdalena....per allò que diuen que: Per Santa Magdalena, l'ametlla és plena! Petons i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  8. M'encanten les ametlles tendres o "ometllons" cóm en diuen a Les Garrigues. Estan molt bones també simplement afegides a una amanida.

    ResponElimina
  9. Una crema muy bonita a la vista y ademas muy sana.Las dos versiones sublimes y super apetecibles.
    Peto

    ResponElimina
  10. Segurament la remolatxa té moltes propietats, però, sincerament mai ha estat 'Santo de mi devoción', serà qüestió d'esforçarse, petons !!

    ResponElimina
  11. una recepta molt original!
    Les ametlles tendres són boníssimes, llàstima que la temporada sigui tan curta...

    ResponElimina
  12. M'agrada la remolatxa i trobar propostes com aquestes em fan feliç. perfecta l'opció ce les ametlles! petons,
    Pilar

    ResponElimina
  13. Què bona idea, Marina!!! fa molt temps que no he menjat ametlles tendres! el meu avi tenia un camp d'ametllers i des de aleshores no he trobat ametlles tendres!
    Petonets

    ResponElimina
  14. Guaita, una altra proposta per a la crema de remolatxa! Jo acostumo a barrejar-hi pastanaga bullida i a vegades un xic de ceba sofregideta, i li dóna un regust la mar de bo!!!

    ResponElimina
  15. No és un ingredient que hagi menjat gaires vegades ni que compri... però veient aquesta crema tan vistosa, crec que m'hi repensaré ;)

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...