dimecres, 17 de febrer del 2016

Verat en escabetx de taronja

 Deixeu-me que avui us proposi aquest verat en escabetx. Probablement, a casa, aquesta preparació és la que més triomfa quan hem de cuinar aquest peix. Tan al Manel com a mi ens encanten els escabetxos i, amb el temps, els hem anat polint i, sobretot, personalitzant. Tan és així que, si el Manel és qui fa l'escabetx, l'omple de pastanaga i alls perquè sap que a mi m'agraden moltíssim. I si jo cuino l'escabetx, el faig fortet de sal perquè sé que li agrada molt més que si justeja.  Aquest que us proposo incorpora una mica de taronja , que m'hi agrada molt perquè s'aconsegueix un suquet agredolç boníssim, ideal per a sucar-hi pa. 

Ingredients:
6 verats mitjans, sense cap i tripa
farina per arrebossar
2 pastanagues
4-5 alls
3-4 escalunyes
1 branca de fonoll fresc
1 taronja (pell i suc)
Vinagre de poma
oli d'oliva verge extra
sal i pebre
pebre negre en gra
2-3 fulles de llorer
1 branca de farigola


Comencem la preparació amb el verat, que tallarem en tres troços cada un i que enrossirem a la cassola, prèviament enfarinat i salpebrat. A la cassola hi tirarem un bon raig d'oli i enrossirem amb l'oli ben calent. Després, reservarem el peix.


Seguidament, tallarem la pastanaga a rodanxes, la ceba i el fonoll en juliana, i esclafarem els grans d'all amb el ganivet.


També pelarem la taronja i en guardarem la pell i el suc. Seguidament, courem les verdures, afegint, de moment, la pell de la taronja i les herbes i espècies (farigola, llorer, pebre).


Quan les verdures siguin rossetes, afegirem el peix, el suc de la taronja, el vinagre de poma i una mica d'aigua.


Tot plegat, ho deixarem coure a foc baix durant 45 minuts, tapat. Un cop passat aquest temps, apaguem el foc i deixem refredar. Ja estarà a punt per menjar, tot i que si ens esperem a tastar-lo l'endemà encara serà més bo, ja ho veureu!

 








I si us agrada el verat, no deixeu de tastar el verat marinat amb gelatina de remolatxa que ja vaig fer fa anys i que vaig publicar al blog.

8 comentaris:

  1. Hola bonica...temps sense visitarte, pero aqui estic veien uns verats boníssims...la taronja li deu donar un toc molt especial...em de provarlos.
    Petonets.

    ResponElimina
  2. No en menjo gaire d'escabetx, però amb taronja m'agrada bastant, queda un gustet molt bo.
    Petons.

    ResponElimina
  3. M'agrada molt l'escabetx i trobo que el punt que li ha de donar la taronja el deu fer molt més exquisit! En prenc bona nota i de la recepta del verat marinat amb gelatina de remolatxa també, encara que serà difícil decidir-se per una de les dues receptes! Una abraçada!

    ResponElimina
  4. No en tinc n'idea de fer escabetx
    Aquest fa cara d'estar boníssim!
    provaré
    gràcies Marina

    ResponElimina
  5. Marina.....que bo!!! El toc de la taronja ha de ser molt especial!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  6. Jo no sóc gaire d'escabetx però veient la teva recepta reconec que segurament m'estic perdent una GRAN cosa :) I estic segura que la taronja li acaba de donar una bona empenta a una recepta ja de per sí fantàstica.
    Petons

    ResponElimina
  7. L'escabetx amb taronja el faig amb pollastre i dóna molt bon resultat, penso doncs que amb el verat també ha de donar molt de joc. És qüestió de provar-ho.
    Una abraçada.

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...