dimarts, 9 d’abril del 2013

Pastís de menta i xocolata


El d'avui és un pastís que, tot i ser senzill, ofereix un gust peculiar al paladar. Si de petits (o de grans) us menjaveu l'After-Eight sense parar -cosa que feia una servidora- aquest pastís us encantarà!

Només un apunt, la propera vegada augmentaré les quantitats perquè van ser les postres d'un dinar familiar. A casa som de vida... he he, i va quedar tan bo que va volar! Si en feu més, doblant o triplicant les quantitats que us indico més estona, tindreu més gruix de pastís i, és clar,... més estona de plaer!!! És un pastís que es fa sense llevat. Queda esponjós i amb un punt humit.

Ingredients:
2 manats de menta fresca sense les tiges
150 g de sucre
100 g de mantega pomada
100 g de farina
2 ous
1 pessic de sal
xocolata desfeta
xarop de xocolata i fideus xoco per a decorar


Comencem a perparar el pastís triturant les fulles de menta amb el sucre, amb l'ajut d'una batedora. Seguidament, hi afegim els ous.


A continuació, també hi posem la mantega pomada. 


A poc a poc, hi afegim la farina, prèviament passada pel sedàs. I en últim lloc, la sal. Ho remenem bé amb la llengua de gat i ho posem en un motlle de pastís per anar al forn, que hem preescalfat 10 minuts a 200 Cº.



Coem el pastís a 170 Cº durant 35-40 mionuts. Després, el traiem del forn i el partim en dues meitats, de biaix, per a poder-lo farcir. Mentrestant, hem posat a coure la xocolata desfeta en pols i la llet. Remenem sense parar i quan espesseixi untem el pastís a l'interior.

Meitat inferior del pastís, com veieu, queda verd, és normal. Aboquem la xocolata desfeta, ben repartida.

Un cop ja tenim la xocolata estesa posem l'altre meitat del pastís a sobre, la tapa. I ho decorem com volguem, en aquest cas, amb xarop de xocolata i fideus de xocolata. Bon profit!


















24 comentaris:

  1. Els After-Eight son la meva perdició, però desprès de veure quest pastis, em sembla que quedaran en 2º terme, amb el teu permís queda anotat, no tardaré a fer-lo !!!
    Petons

    ResponElimina
  2. Uhmmm que bueno! tiene una pinta fantastica, bicos

    ResponElimina
  3. ¡ Vaya que vas fer curt !! eso significa que estaba muy bueno. Yo lo tendré en cuenta y duplicaré las cantidades.
    Besos
    Blanca de JUEGO DE SABORES

    ResponElimina
  4. Me parece muy original, seguro que estaba muy gustoso con la menta. Besos.

    ResponElimina
  5. Quan se'n vol més, bona senyal i èxit per la cuinera!!! Si es que de coses bones mai se'n te prou ni massa. Petons.

    ResponElimina
  6. a la llista de pendents!!!!! a d'estar boníssim!!!!

    ResponElimina
  7. Ostres Marina ha d'estar molt bo!!! li faré a la meva filla petita que li encantesn els After-Eight !

    ResponElimina
  8. No soc gens fan de la combinació menta-xoco però tal volta la menta, al ser fresca, tinga un sabor més suau....ho hauré de provar per poder opinar amb coneiximent de causa.......

    ResponElimina
  9. Que booo Marina! Me l'anoto, que a la meva germana li encanta la combinació de menta i xocolata i aquest pastís em sembla que li agradaria moltíssim! A mi per descomptat que m'agradaria, no em puc resistir a les coses dolces! hehehe

    Una abraçada!

    ResponElimina
  10. Quin gust mes bo li ha de donar!!!! Petons

    ResponElimina
  11. Uauuuu...la fan número 1....un conjunt delicios.....quina idea mes rechula !!!
    petonets.

    ResponElimina
  12. Quin pastís tan divertit....mmm menta i xocolata...una molt bona combinació... encara me'n recordo de lo existosos que van ser els after&eight cuan es van posar de moda!!!!
    Jo tambè me l'apunto!

    ResponElimina
  13. uuauu quina pintassa!!! m'encanta! el toc de menta és la clau! a comprar una planta de menta! petons

    ResponElimina
  14. Me encanta la combinación de menta y chocolate, es un puro vicio

    Un abrazo, Mónica

    ResponElimina
  15. recordo de petita que la combinació de menta i xocolata em tornava boja, hi havien uns bombons que eren amb aquesta combinació. De més gran em feia fulles de menta banyades amb xocolata, un altre pecat. Amb això, vull dir, que aquest pastís de ser boníssim!!

    ResponElimina
  16. M'encanten les teves combinacions en pastisseria! Xocolata i menta! A mi em fa pensar en els granissats i els bombons!!! Ha de ser requeteboníssims!!! Una abraçada!

    ResponElimina
  17. Quina originalitat Marina!! jo encara li posaria xocolata per damunt, je, je qué bo! Marta

    ResponElimina
  18. No es que m'agradessin els After Eight, es que em contiunen agradant.
    Molt original el pastís per recordar el sabor.
    Petons.

    ResponElimina
  19. Menta i xocolata, mmm... una combinació deliciosa!
    No m'estranya que fessis curt de pastís, je je je...
    i t'ha queadt amb un color verd a dins preciós!

    ResponElimina
  20. menta y chocolate gusta mucho y esta combinación así en pastel deliciosa al 100%
    peto

    ResponElimina
  21. A mi l'after eight no és que em matés gaire... però el teu pastís em sembla.... deliciós!!! Ha de quedar més suau que l'after eight i la combinació de menta i xocolata és molt bona, així que ha d'estar ben bo!! L'haurem de provar!

    ResponElimina
  22. Jo també ho feia, quan en portaven d'Andorra duraven poquíssim, aquí no es trobaven i suposo que això encara els feia més bons.
    Què refrescant!
    Petons.

    ResponElimina
  23. Mmmm quiero un trocito!!! Que buena pinta!! Petons!

    ResponElimina
  24. mmmm, i el fas amb menta fresca!!! Jo sempre l'he vist fet amb after-eights.
    Te'l copio per a la meva col·lecció de cocs :-)

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...