dilluns, 27 de gener del 2014

Girona 10: Girona de nit, Girona de dia

Vam ser una de les parelles afortunades al sorteig del Girona 10+1 d'aquest 2014. Aquesta, és una iniciativa que agrupa i potencia l'oferta hotelera i de restauració de la ciutat de Girona.Cada any que passa, les activitats i oferta garstronòmica s'incrementen, fent que Girona sigui capaç d'acollir a preus molt competitius totes aquelles persones que volen gaudir de la ciutat. Enguany, va tenir lloc els dies 25 i 26 de gener i va comptar amb ofertes en allotjaments, restaurants, comerç, espectacles, monuments, museus, transport i oci nocturn. La proposta es diu Girona 10 però s'hi afegeix aquest cop el Girona 10 + 1 perquè hi ha un euro solidari pel BANC DELS ALIMENTS voluntari.

Al Girona 10 cadascú es busca la seva proposta. El que nosaltres vam escollir va ser una nit d'hotel, un sopar en un dels restaurants del Girona 10 i un dinar en un altre. També vam poder gaudir de la visita gratuïta a tres museus i l'entrada als banys àrabs.

Ha estat un cap de setmana molt profitós, ens ho hem passat molt bé i segur que, si ens toca, repetirem l'any que ve. A més, visitar Girona sempre és un plaer. El resultat de la nostra visita va ser aquest, resumidament, en forma de fotos:

Girona. Dia 1

Al sorteig ens va tocar l'Hotel Melià, que es troba a l'entrada sud de Girona i que té quatre estrelles. És un hotel clàssic i elegant, que disposa de serveis com la sauna, el yacuzzi o el gimnàs. Excessivament perfumat pel meu gust, però força acollidor. Vam trobar que el personal era molt amable.

Vam aprofitar abans que es pongués el sol per anar a fer un volt per aquesta ciutat que tant ens agrada i que visitem no tan sovint com voldríem.Al capvespre, i ja de nit, Girona és preciosa.

Per casualitat, ens vam topar de morros amb una de les ofertes fantàstiques que el Girona 10 + 1 organitzava enguany. El Mercat del Lleó s'havia omplert de parades, però no les de productes que es venen normalment, sinó de tastets que es podien adquirir a preus molt econòmics i que feien una pinta fantàstica! Per un moment, ens vam arrepentir d'haver reservat ja taula en un restaurant, perquè al Mercat haguéssim pogut quedar ben i ben sopats: pinxos de carn, de peix, canelons, lasanya, musclos, macarrons, fideuada, ostres, garoines, truites, croquetes, fesols de Santa Pau, taules de formatge, patès, vins i caves, fruites i batuts, fins i tot ous poché... un festival de menjar, vaja!

Mercat del Lleó. Plaça Salvador Espriu

Quan vam acabar la vistia al mercat ens en vam anar cap al Restaurant La Fundició, al carrer de la Rutlla, que també, i sobretot, és vinoteca. Allí vam poder degustar el Menú Girona10+ 1 que ens va agradar més. El local és espaiós, però acollidor. Està inspirat, es veu de seguida, en el món del vi. Dissabte va omplir, ja que tots els qui hi vam anar a sopar hi anàvem gràcies a l'oferta del Girona10. El lloc ens va agradar molt, i el menjar, força.

Tots dos, ja a punt tastar el menú.

I el menú de 10 €:

Focaccia de verduers amb salsa de romesco
Patata farcida de formatges
Croquetes casolanes de carbassa
Crema de carbassa
Rostit de pollastre i conill
Crema tèbia de xocolata i vainilla amb galeta d'ametlla
Copa d'aigua i copa de vi

Per mi, el més bo van ser les croquetes, cruixents per fora, molt sucoses per dins, i amb un punt de formatge i carbassa, ens va semblar, exquisit. La patata farcida, poc farcida i per això era una mica eixarreïda. La focaccia també era ben bona, tot i que potser s'assemblava massa a una pizza. El pollastre i el conill rostits, bons perquè tenien gust d'herbes. Potser els faltava la potència del rostit, ja que semblaven simplement fets al forn. La crema de xocolata amb el crumble d'ametlla, boníssim, però sense gust de vainilla.

Girona. Dia 2

L'endemà vam aprofitar els avantatges que Girona 10 ofereix als visitants. La visita a diverses exposicions i museus de la ciutat. Vam tenir temps de veure la fira de coleccionistes de la plaça de Catalunya, la fira de productes artesans de la Rambla de la Llibertat, i vam entrar al Museu d'Art Contemporani, al Museu d'Arqueologia, al Museu d'Història dels Jueus, als banys àrabs i a la Categral. També a Sant Pere de Galligans.

Evidentment, un altre plaer és passejar-se pels carrers de Girona, tal i com vam fer, aprofitant el dia assolellat que vam tenir.

Teníem taula reservada a l'Espai Gastronòmic del Centre de Visitants, a Sarrià de Ter. Aquí, tristament hem de dir que vam quedar decepcionats. Pel servei, massa lent, pel menjar, mal cuit, i per la tria de plats, poc cuidada. Una llàstima, sí, perquè crec que ocasions com aquesta de Girona 10 poden servir de carta de presentació de molts restaurants que, d'altra manera, hi hauria molta gent que mai no coneixeria. Aquest és el nostre cas. Així, doncs, potser val la pena gastar-hi uns quants minuts a rumiar què fer i com fer-ho, sense voler ser pretenciós i voler fer coses que no se saben cuinar.

Menú Girona 10:

Aperitiu:
Bastonets de mil fuoll amb xoriç cremós
(no era cremós)
Entrant:
Crema de carbassa amb pèsols
(era una simple crema de pèsols)
Tastets de primer
Tallareines d'arròs amb verduretes de l'horta de Salt
(tallarines rebullides amb només 4 verdures sense gust)
Timbal de trinxat amb crema de pebrot del piquillo
(el trinxat era col blanca bullida amb una mica de patata, punt)
Pastís d'escalivada amb romesco
(Un pastís que feia gust de pebrot del piquillo)
Tastets de segon:
Fideuà amb calamars i alliol
(fideus poc cruixents)
Cub de melós de galta de porc amb chutney de taronja
(força bé)
Hamburguesa de marisc i peix de roca amb graten de patata
(el gust de peix de roca, busca'l, i el de marisc, més aviat era de surimi)
Tastet de postres:
Tartaleta de poma de Girona i mel de Juià
(la tartaleta comprada, i la mel, absent)
Pastís de pastanaga natural amb fruits secs de quart
(Jo no vaig veure fruits secs per enlloc)
Mini bomba explosiva de xocolata
(bona)

1 got de vi

1. Quines fotos ta boniques!!! bé, una de freda i una de calenta no? però el cap de semana ha estat profitós.
    Petonets

2. Enhorabona per haver estat afortunats... i poder trobar les coses bones i les dolentes vol dir que ho heu pogut disfrutar!
    De ben segur que la nota global és un notable alt!
    PTNTS
    Dolça

3. Quina excursió més interessant Marina!! Ja fa temps que no visito Girona, i ara m'has fet venir ganes!

Petons!

4. M'ha agradat el teu article. Molt bona pinta 'La fundició'. Nosaltres ja portem 3 Girona10 i ens encanta l'iniciativa

5. Marina Girona siempre me ha gustado y este pasado finde viendo la cronica y las fotos,estoy seguro que lo disfrutasteis a tope¡¡
    petons

6. L'any que ve, si puges a Girona, ens trobem "fijo"!!! Els gironins estem molt orgullosos de la nostra ciutat, i aquest reportatge que n'has fet és una passada! Una abraçada!

7. Girona es una ciutat molt maca, també hi ha poblacions als voltants on es poden veure moltes coses i paissatjes maravellosos.
    Ja veig que en quan a restaurants hi ha de tot, encara que per regla general a Girona es menja força bé.
    Les fotos molt maques, molt romàntica la del petó.
    Bona setmana!!

8. Ja veig que n'heu gaudit d'allò més de la meva ciutat natal!!!! una abraçada!!

9. Un gran cap de setmana, llàstima del darrer menjar.... però val la pena passar un parell de dies a Girona. La ciutat s'ho val I gastronòmicament, van pesar més les coses bones que no pas les altres, no? Petons.

10. Carai quin cap de setmana! D'aquells que cundeixen més que unes vacances!

11. Quin bon reportatge!!! Els més important és que vau gaudir plenament del cap de setmana, oi? Girona és encantadora. Jo només he estat una vegada...tinc moltes ganes de tornar-hi!
    Petons,
    Olga

12. pero quina enveja i quin reportatge tan fantastic Marina!! aquests llocs me'ls apunto que aixo ho he de tastar tu!! es fantastic Girona, jo vull tornar al rocambolesc!! em pirrraa!!jeje petons

13. enhorabuena por ese premio y ya veo que lo disfrutasteis, como tiene que ser!! bicos

14. Quina sort.. ja veig que va ser un cap de setmana d' allò més aprofitat.

15. Qué manera de sufrir: buena cocina y una ciudad preciosa. Así da gusto. Un besote.

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...