dilluns, 16 de setembre del 2013

Coca de figues caramelitzades amb foie d'oca i engrunes d'ametlla


Ja fa dies que les figueres del nostre país van carregades. Arriben les figues i amb elles les receptes que ens comencen a recordar que d'aquí a no res arribarà la tardor. És un fruit que associo sempre a les estades que passàvem amb la família a Fontclara, al Baix Empordà. Sempre passejàvem per aquells camins on les figueres s'abocaven i collíem un munt de figues de coll de dama i de les verdes, boníssimes totes, per a fer-ne melmelada. 

La d'avui és una coca que és relativament ràpida de fer. A més de les figues, també incorpora el foie i les ametlles crues. Es fa amb pasta de full i es menja a temperatura ambient. Us animeu?

Ingredients:
Pasta de full
Figues de coll de dama
sucre morè
Bloc de foie d'oca
ametlla crua amb pell
Un ou batut


Comencem a preparar la coca tallant rectangles de pasta de full (un rectangle per persona). L'estirem una mica, i la punxem amb una forquilla. Mentrestant, engeguem el forn perquè es vagi escalfant. Batem un ou i el fem servir per pintar la pasta de full. Després, introduïm els rectangles de pasta de full al forn durant 8-10 minuts, a 200 ºC, fins que quedin torradets.



Mentrestant, tallem les figues a rodanxes.


A continuació, ja podrem treure les coques del forn, i col·locarem les làmines de figa a sobre. Després, hi empolsarem el sucre morè i caramelitzarem amb el cremador o amb el bufador. 



Un cop caramelitzades les figues, procedirem a col·locar el foie. Jo ho vaig fer posant-ne una mica a sobre càda làmina de figa, en forma de cannelle, però podeu posar-n'hi més si us agrada el foie en abundància.


Finalment, trinxem l'ametlla crua amb la picadora i l'empolsem per sobre.



Ho podem servir al moment o bé deixar-ho reposar a la nevera. En tot cas, abans de servir, ho traiem perquè serà més bona a temperatura ambient. Bon profit i bon dilluns!





Altres receptes amb figues:














48 comentaris:

  1. Una combinació sensacional, amb un format molt original.
    Precisament, jo aquest cap de setmana també he cuinat amb figues, per un pastís d'aniversari.

    ResponElimina
  2. Que bones, com m'agraden!! Combinades amb foie no les he provat mai. Aquest pastisset té una pinta fenomenal. petons

    ResponElimina
  3. Un dolç i salat, que ha de ser ben bo, Marina! El dissabte en vaig menjar de figues i mira que no em senten gens bé... però són tan bones!!! Que tinguis una bona setmana.

    ResponElimina
  4. Los higos tienen pinta de ser muy dulces, por lo que esta coca con la combinación del foie ha de estar rica, rica.
    Feliz semana
    Blanca de JUEGO DE SABORES

    ResponElimina
  5. M'encanta la combinació de les figues amb salat! una coca molt bona!

    ResponElimina
  6. El foie combina genial amb les figues i així en coca en sembla un plat molt bó i excel.lent per a servir a convidats!!

    ResponElimina
  7. Una recepta molt original . Crec que no het res amb figues .....hauré de probar.
    petons

    ResponElimina
  8. No he provat mai la combinació de figues i foie, però té pinta d'estar boníssima. M'encanten les dues coses, o sigui que m'apunto la recepta per fer-la un d'aquests dies, abans de què s'acabin les figues!

    ResponElimina
  9. ayyy y que te digo yo ahora niña?? si ya los higos con foie me parece una combinación deliciosa ya en coca ufff. me gusta muchísimo la receta de hoy Marina.
    asi que felicidades guapa.

    ResponElimina
  10. Marina muy buena combinacion estos higos encima de la coca y el toque de foie micuit le va genial y las almendras crudas mas vitaminas saludables
    Bss

    ResponElimina
  11. Mare meva, no he parat de veure receptes amb figues... mare meva! Hauré de comprar ja perque se m'està fent la boca aigua!! quina coca més xula i amb una combinació que m'ha sorpres moltissim, foie? figues? junts?? Uuau!! Ho probaré!! Petons

    ResponElimina
  12. Hoola maca!!!!
    Has fet un combi d´ingredientes que m´encanta!!!!!! i molt!!!
    Tinc foie a la nevera....falten les figues....:)))
    Petonets

    ResponElimina
  13. Ostres Marina, no soc jo gaire de figues, però que porti foie m'ha arribat a l'ànima, nomès per això ja faria un esforç, i no perquè no sigui una bona recepta, que ho és i ben bona, sinó que un és especial amb alguns ingredients, jeje!

    Petons, i feliç setmana!

    ResponElimina
  14. Oh quina delícia! Tot el que hi ha en aquesta coca m'agrada! Un plat d'inicis de tardor fantàstic per convidar i quedar com una reina. Petons.

    ResponElimina
  15. Marina, m´encanten aquests tipus de coques! Apa, com et cuides amb foie d´oca....

    ResponElimina
  16. Bufffss!!! Si és que només amb el nom que li has posat ja he començat a salivar!!! Mare meva quina delícia!!! M'encanten aquest tipus de coques.
    Petonets bonica

    ResponElimina
  17. Els teus pas-a-pas cada dia ho peten més!!! Tremenda lluisor i color del resultat final! :)

    ResponElimina
  18. Eiiii té molt bona pinta ¡¡¡¡ me l'apunto ¡¡¡¡ petons.

    ResponElimina
  19. Que bona... jo la faig amb ceba caramel·litzada i de cap per avall, tipus tatin. Provaré aquesta manera... per variar una miqueta!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  20. Una combinació de sabors espectacular! i a part aquesta coca té una presència que es ven sola!

    ResponElimina
  21. Jo Marina, una coca impresionante!! Me encanta la combinación. Yo este año he congelado higos, no sé como quedarán, pero he pensado que así los podré aprovechar más adelante, ya veremos... Petons

    ResponElimina
  22. caram Marina, com t'ho curres!!! bonissim amb figues caramelitzades foie i atmetlla !! un plat d'aperitiu dels de diumenge! petons

    ResponElimina
  23. Aquesta coca és deliciosa en tots els sentits! Petonets!

    ResponElimina
  24. Una recepta espectacular!!! Aquesta coca de figues i foie és brutal! Et prenc prestada la recepta per provar-la ràpidament!

    ResponElimina
  25. Les figues combinades amb ingredients salats m'agraden, encara que el foie no tant.
    Petons.

    ResponElimina
  26. Marina, aquesta recepta hauria d'estar prohibida veure-la a qualsevol hora, perquè fa venir una gana. Has fet una combinació boníssima! La farem si o si, ja t'ho dic ara! Petonets

    ResponElimina
  27. Hola Marina guapa tu

    Nena quina combinació més explosiva de sabor, gràcies per comparir aquest deliciòs secret

    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  28. Les figues són la fuita que prefereixo i també em porten bons records d'infantesa.
    Aquesta combinació en sembla esplèndida. Ja cal que m'hi posi.
    Gràcies.

    ResponElimina
  29. Té una pinta deliciosa. És un plat de festa! i molt senzill de fer. Llàstima que no tinc el cremador...
    Petonets!
    Marta

    ResponElimina
  30. Queda una coca molt elegant i amb un color preciós.
    Petons.

    ResponElimina
  31. Marededéu senyor !!! Quina cosa més bona ! Ja tinc primer plat pel sopar de divendres. Et felicito, Marina !!!

    ResponElimina
  32. Peró que bo !!
    I gens complicat!
    Un petó

    ResponElimina
  33. uaaaaaaaaau quina combinació marina que booooo . avam si ho faig ja quedan poques figues per aquí .. bonísima recepta !
    BESADES MENORQUINES

    ResponElimina
  34. Aquestes receptes que combinen el dolç i el salat m'encanten!! A casa no mengem moltes figues però veient la quantitat de receptes que estan apareixent als blogs ens ho haurem de repensar! Una proposta de 10!

    ResponElimina
  35. Uffff...nena ...pecado di cardinale...i tinc figues a la nevera...i de coll de dama....dema a buscar el foie....uffff..quina llarga nit...esperan demá....jajjjaaa

    ResponElimina
  36. Madre!!! Me han encantado y son tan fáciles de preparar!! Besos

    ResponElimina
  37. Quines figues més precioses. AMb una materia prima d'aquesta qualitat no pot fallar el plat. BONÍSSIM

    ResponElimina
  38. Eis t'ha quedat molt bé, la mescla deu estar molt bona, ja m'havien recomenat barrejar les figues amb el foie, i ara després de veure com t'ha quedat la teva coca, de ben segur que ho provo.
    Una abraçada

    ResponElimina
  39. Que bona aquesta coca!!! les figues aquestes morades m'encanten!!! Gràcies!!!
    Per cert, vas ser tu la que em vas dir si era la platja de Castell, oi? doncs no ho és, és la de La Conca, a Platja d'Aro, la que queda entre la de Sant Pol de Sant Feliu i Platja d'Aro, la del port. Tu ets de Palamós???? I vius allí????
    Bon cap de setmana, bonica!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...