dijous, 16 de gener de 2014

Pizza vegetal


Aquesta és una d'aquelles receptes que podeu fer perfectament amb nens. L'elaboració és fàcil, divertida i no calen massa utensilis tallants, per tant, no hem de patir perquè la canalla ens ajudi i col·labori. La pizza és un aliment que, essencialment, pot formar part d'una dieta sana i equilibrada, tot depèn de què hi posem al farcit. Fora els tòpics que ens fan mirar la pizza com un aliment nustricionalment desequilibrat i sovint associat al 'fast-food', un aliment "dolent". Si fem la massa a casa i la farcim amb productes frescos i de qualitat podrem aconseguir un plat gustós, sa, equilibrat i... boníssim!

L'altre dia vaig fer pizzes a casa. Una us l'explico avui; l'altra, la deixo per demà, perquè sempre diuen que el que és bo es fa esperar, i la que us prometo per divendres serà delicatessen pura...

Ingredients per la massa de dues pizzes:
200 g de farina de força
10 grams de llevat fresc
1 pessic de sal
1 got d'aigua (aprox., la que la farina admeti)


Comencem a preparar la massa dins un bol barrejant, ja ben esmicolat, el llevat amb la farina. Després, hi fem una forma de volcà i hi tirem una mica d'aigua, també un pessic de sal. Comencem a remenar, dins el bol.


Un cop tenim els ingredients prou integrats, traiem la massa del bol i seguim amassant sobre una superfície llisa. Fem plecs, de fora cap a dins. Veurem que, de mica en mica, la massa agafa una consistència de xiclet. hem d'aconseguir que no hi hagi cap grumoll i que sigui molt flexible. Un cop aconseguit això, la tapem amb un drap i la deixem reposar una hora.


Passat el temps de repòs, ja la podem partir en dos trossos per fer dues pizzes.


Ara comencem a preparar els ingrededients per farcir una de les pizzes.

Ingredients per la farça:
Pebrot vermell
pebrot verd
ceba 
carbassó
albergínia
tomàquets
orenga 
formatge mozzarel·la ratllada
sal, pebre i oli d'oliva verge extra


Primer, ratllem el tomàquet per posar a la base i saltem les verdures, tallades a la brunoise.




Un cop fet això, estirem la massa amb l'ajut d'un corró i ja dins la safata de forn, ja que d'aquesta manera evitarem que ens perdi la forma. (Vaja, si ens atrevim, podem intentar fer de pizzero italià i fer-la rodar a l'aire, que no és el meu cas :-/). Serà en aquest moment quan escollirem el gruix que volem de la pizza. Hi ha qui la prefereix molt fina i hi ha qui la vol més gruixuda. Per tant, l'estirem més o menys. La condimentem la pizza amb el tomàquet ratllat, la sal, un xic de sucre, el pebre, l'orenga i l'oli d'oliva.


Seguim el procés afegint la resta d'ingredients, les verdures saltades. I, finalment, el formatge ratllat. També condimentem amb una mica d'orenga en espècie.


I la posem al forn, prèviament calent a 200 ºC, durant 10 - 12 minuts, depenent de si us agrada més o menys torrada. 


Un cop passat el temps desitjat, la traiem del forn i la servim. Si tenim oli picant i ens hi agrada, amb les verudres us hi combinarà molt bé. I serà molt més bona si la mengem al moment que al cap d'una estona, per descomptat! Bon profit!




Si voleu una altra pizza vegetal, però feta amb tofu, la trobareu aquí! 










19 comentaris:

  1. No hi ha res com una bona pizza feta a casa i si és amb verdures encara molt millor!
    Una abraçada!
    Palmira

    ResponElimina
  2. Una de mis favoritas! Y así los peques se toman las verduras que da gusto!

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta Marina! Una pizza ideal per enganyar-nos una mica després dels excesos de les festes, mengem saludable, i mengem pizza, jeje!

    Petons!

    ResponElimina
  4. mmmm las pizzas me pierden! Y ésta de verduras, aún me gusta más! Rica rica
    Besitos

    ResponElimina
  5. Sóc fan total de les pizzes, és el meu plat preferit! (ja veus què selecta que sóc...). I així amb verduretes està boníssima i a més sana, un petó!

    ResponElimina
  6. me encantan las pizzas caseras y esta tuya es una pasada

    ResponElimina
  7. Marina... ha d'estar boníssima.
    Una presentació genial.
    Salutacions :)

    ResponElimina
  8. I tant que és sana, i més que bona...no es pot demanar més! I per acabar-ho d'arrodonir, ja entra pels ulls!!! Un deu! Petons!

    ResponElimina
  9. Jo faig com tu, li dono forma amb el corró, no la voltejo a l'aire perque segur que cauría a terra.
    Es una pizza molt sana i amb la confiança que l'has feta tu mateixa.
    Petons.

    ResponElimina
  10. Quebuena¡¡¡¡ me la apunto, besos

    ResponElimina
  11. Creo que no te descubro ningún secreto si te digo que me encantan las verduras y en pizzas y cocas también!!!

    La tuya, como todo lo que haces, te ha quedado perfecta ¡una pena no tener un buen trozo ahora para la cena!

    B7ssss

    ResponElimina
  12. fantastica Marina!! quan em convides???n petons

    ResponElimina
  13. Dues pizzes la mar de bones i saludables!!! Una bona manera de fer menjar verdura als petits de la casa!!!!
    Petons, Marina!
    Olga

    ResponElimina
  14. Quina pizza tan fantàstica Marina!! Si t'acostumes a fer la massa a casa , ja no en provaras de les de super. Farcides amb vrdure m'agraden i aquesta t'ha quedat genial .........veurem que serà la de demà:
    Petons

    ResponElimina
  15. Tens tota la raó! La pizza feta a casa i amb ingredients com els teus d'avui, és un àpat complet, sa i deliciós.

    ResponElimina
  16. Quina pintassa, m'encanta la pizza i aquesta de verdures és genial!
    Bon cap de setmana :)

    ResponElimina
  17. Bufff aquest sopar tindria molt d'è xit a casa meva, les pizzes vegetals són de les nostres preferides I aquesta, per les imatges, ha de ser molt saborosa. A més, un plat força equilibrat per a tothom. Petons.

    ResponElimina
  18. Molt bona Marina,per mi una de les que m'agraden mes,de verdures.
    Un petó.

    ResponElimina
  19. Me quedo con tu pizza para cenar esta noche...mummmm me encanta. besicos

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...