Aquesta d'avui és una publicació important. I no perquè sigui aquí ni perquè sigui la recepta perfecte, sinó perquè sorgeix d'un motiu prou important com perquè els blogs també ens en fem ressò. Com ja de ben segur sabeu, avui 30 i demà 1 de desembre el Banc dels Aliments convoca El Gran Recapte d'Aliments.
Es tracta d'una convocatòria feta a Catalunya i que es pot dur a terme de forma individual o col·lectiva als supermercats i mercats col·laboradors, que són una vintena, repartits en 700 punts de recollida. Tan sols que avui, més que mai, aneu a comprar! I que compreu per qui més ho necessita.
Alguns blocaires ens hem volgut afegit a la iniciativa des del propi blog, per ajudar a la difusió d'aquesta gran campanya i, alhora, per aportar receptes senzilles que portin alguns dels aliments que es demanen i que són
LLEGUMS SECS, OLI, LLET, LLAUNES EN CONSERVA DE PEIX, aliments bàsics en l'alimentació de les persones.
Si ets blocaire i vols participar en la campanya de difusió escriu la teva recepta i enllaça-la al Facebook.
La meva proposta és aquesta, unes hamburgueses de cigrons, el cigró menut de Gallecs del qual us parlava aquí.
Ingredients:
Cigrons menuts de Gallecs
pebrot vermell, albergínia, pebrot verd, carbassó, ceba, carbassa...o el que volguem, aprofitant els retalls de verdura que se'ns fan mig malvé a la nevera
Pa ratllat i ou batut
Els cigrons, un cop rehidratats després d'una nit amb aigua. Els hem de bullir durant una hora.
El que fem primer és tallar a la brunoise les verdures i les sofregim al wok.
A continuació, hi afegim els cigrons.
Quan ja ho tinguem tot enrossit ho retirem del foc i ho triturem amb la batedora, però deixant algun trosset de cigró sencer, que es noti.
Amb aquesta massa elaborarem les hamburgueses, croquetes, mandonguilles, diguem-ne com volguem. Primer, les pintarem amb ou i a continuació les arrebossarem amb pa ratllat.
Les fregim amb oli bullint.
Les escorrem amb paper absorvent i ja les tindrem a punt per a consumir! Si bé les podem guardar per l'endemà, si volem o en fem moltes. Les verdures sobreres són ideals per a fer aquestes hamburgueses, es tracta d'una recepta d'aprofitament que, a més, porta cigrons, un llegum d'un alt valor nutritiu.
Recorda, avui i demà!!!
Dies 30 de novembre i 1 de desembre






























