dimarts, 2 d’abril del 2013

Setmana Santa al Cabo de Gata. Frituras, ortiguillas y cazón

Situat a les costes almerienses, el Parc Natural del Cabo de Gata - Níjar és ben conegut per les seves immenses platges, per les seves aigües cristal·lines, pels seus abruptes corriols i per unes serres volcàniques de fa més de 6 milions d'anys, quan l'enfurismada terra va vomitar les laves de l'interior per a transformar aquest territori que avui mostra el seu esplèndit i genuï paisatge que ha captivat a tot aquell qui l'ha trepitjat.

Des de Carboneras fins a gairebé la població d'Almería, el Cabo de Gata ofereix tota tipus de possibilitats al turisme. Des de l'estada de repòs en els tradicionals Cortijos, fins a les activitats subaquàtiques, prendre el sol a la platja, fer excursions arran de mar o a l'interior, la visita als petits pobles pescadors, ara gairebé tots dedicats al turisme, i el gaudi de la gastronomia almeriense, basa en el peix, marisc i altres delícies que no us podeu perdre, si hi aneu.

Això sí, si hi ha una cosa que no s'oblida del Cabo de Gata és... el VENT! Les "rachas" són, al Parc Natural, impressionant i contínues. No passa com a la Costa Brava, que al matí bufa la tramuntana però a la tarda s'encalma amb el garbí... no, al Cabo de Gata el vent bufa dia i nit! En tot cas, durant els quatre dies que hi hem estat nosaltres. És clar, vam optar per fer aquestes vacances del BTT i, certament, no ens vam haver d'arrepentir tot i que més d'una pujada vam patir aquest fort ventot.

Una de les característiques del Cabo de Gata és, com ja he comentat abans, la seva geologia. Es tracta d'una terra volcànica que dibuixa i transforma el paisatge amb colors sorprenents. Aquí en teniu una mostra:

Una altra de les meravelles del Cabo de Gata són les seves costes, l'aigua transparent innunda les vores, fins ben arran dels pobles i penya-segats.

Així mateix, també podem contemplar unes solitàries i precioses platges:

Els pobles són un altre dels encants del Cabo de Gata. Destacant Los Escullos, Las Negras, Rodalquilar i Sán José.

Los Escullos

Las Negras

Com us he comentat, hi vam anar en BTT, per tant, tampoc no puc deixar-me algunes de les fotos que vam fer durant la ruta, ja que la vegetació, a la primavera, és exhuberant, tenint en compte el clima tan sec del Cabo de Gata.

També gràcies a la bicicleta t'atures més a mirar racons curiosos i et trobes sorpreses com... els espàrrecs! (que ja explicaré en un altra entrada). El que sí que vam veure, també, són els escenaris de rodatge de pel·lícules tan conegudes com "Con un puñado de Dólares" o "La muerte tenía un precio".

I ja per anar acabant, no em voldria deixar l'aspecte GASTRONÒMIC  del Cabo de Gata. D'entrada, només tinc una paraula: Boníssim!! Si sou amants del peix i del marisc us entusiasmarà la gastronomia de Níjar. Per unes butxaques petites com les nostres, això era de conya per a posar-nos les botes amb tota mena de delicatessen. D'entre tot plegat, el que més ens va agradar van ser les frituras mixtas, les patates a l'ajillo, les ortiguillas,  les tortitas de camarón i... personalment, el CAZÓN EN ADOBO, tot un deliciós descobriment!

Patates a l'ajillo

chanquete

Gazpacho

Gazpacho en vaso

mejillones con salsa marinera

Parrillada mixta

Fritura mixta

Tortitas de camarón con allioli con albhaca

Cazón en adobo

Ortiguillas de mar (són unes algues arrebossades)

Tarta de cuajada con miel y sobao

I bé... amb unes imatges més acabo aquí. Demà us parlo d'això dels espàrrecs... ;-)

1. Caram amb les vacances, això si que son quatre dies ben aprofitats. M'han encantat les imatges de la costa i les platges amb tanca, be i la del xanguet arrebossat, mmm... Has estat al paradís. Benvinguda Marina!!!

2. quina gràcia!! jo hi vaig estar l'any passata l'hivern i em sembla que reconec algunes fotos!!
    no sabia que les ortiguetes (potser no era època)
    també fossin típiques d'allà jo les he provades al delta!!

1. No ho sabia que al Delta també se'n trobessin! Ho tindré en compte perquè em van encantar! Petons i gràcies, Carina!

3. Que bonic i quina tranquil·litat! Una bona manera per desconnectar uns dies i relaxar-se. No hi he estat mai, però després de veure les teves fotografies ja hi aniria a passar uns quants dies! ;)

Una abraçada Marina!

1. Doncs sí, val la pena estalviar-se la calor de l'estiu, suposo. Petons!

4. Això si que és una setmana Santa en condicions, no com els hem tingut que quedar-se a casa per raons de faena (afortunadament).Ja ho compenssarem d'un altra manera......M'alegre que hajes aprofitat els dies de vacances d'eixa manera !!!!!!!

5. Apa !!!!!! pedalar eu pedalat...pero quines viandes mes bones que eu mengat...aixì dona gust d'anar als llocs, ancare que el vent si molesta una mica, ancara m'anrecordu de quan i vaig anar....pero val la pena...grácies per aquet trosset de sortida tan bonic, unas mini vacances virtuals no venan gens malement.
    Petonets.

6. Quina viatge, Marina! :D No pareu, eh? XD Fa no res Cotlliure i ara un altre viatge fins al Cabo de Gata ^^ Quina enveja! Ja m'agradaria poder viatjar tant!
    M'han agradat molt les fotos que has compartit aquí, al setembre sempre fem algun viatge en Jordi i jo, així que m'ho apunto!
    El menjar té una pinta esplèndida! :D
    També tinc moltes ganes de llegir el que ens expliquis sobre els espàrrecs! A Formentera en vaig collir de salvatges i la truita que vam fer tenia un gust exquisit ^^

Molts petons :)

7. Ja no cal que vagi al Cabo de Gata...jeje. Amb tantes fotos es com si hi haguem anat...
    Hi ha tres menjars que m'encanten i que son dels que he tingut que renunciar, las tortitas de camarón, las puntillas de calamar i ,com no, el cazón en adobo!!!
    Petonets.

8. Marina, quin reportatge més xulo ens has fet!!! quina enveja! unes fotos molt maques! i pel sur mengen molt bé..! bona setmana!

9. Marina, que xulo!! Fa temps que parlem d'anar per el Cabo de Gata. La teva entrada m'animat encara mes!! Un peto

10. Quines vacances més boniques que heu fet!
    Tinc pendent una visita a Cabo de Gata, hi ha moltes zones per fer bloc ;)
    Imagino que en btt també ha de ser una bona manera de descobrir l'entorn.
    Sort que ja falta menys per les vacances d'estiu... :)

11. Marina fantástica ruta,buenas vistas,buen y sano deporte y merecido placer para el cuerpo con estas exquisiteces
    peto

12. Quines vacances més maques, i quines vistes!! em sembla que han sigut un equillibri perfecte entre cos i ment. I quina enveja més sana!!

13. Que maco el reportatge. La ruta preciosa I no parlem de l'apecte culinari , només de veure les fotos ja s'hem fa la boca aigua.
    Petons

14. mare meva quina pinta tot!! aixo si que son unes fantastiques vacances gastronomiques i culturals! petons

15. No m´estranya que "saltis"...El teu cos ha saltat "d´alegria pel cuerpo"...Quins platassos i demés. En refinitiva envidia coxina...

16. Marina, quina cosa t'han bonica que has fet i aquestes fotos t'han macàs.

17. Quina sort haver pogut desconnectar així, jo no he pogut sortir de Barcelona... i corroboro el que dius, visca el cazón en adobo! A mi m'encanta des de que el vaig descobrir!
    Petonets
    Sandra

18. Parella de dos,
    que bé que us ho passeu. I com us cuideu! M'agrada molt tot això que heu fet.
    Continueu així,
    Nani

19. Unes bones vacances, la zona del Cabo de Gata es una preciositat, has fet unes fotos molt boniques. Tant el peix com el marisc acabat de pescar está molt gustós, ho que no conexía son les ortiguillas, però segur que estàn molt bones també.
    Petons.

20. Caram queìnes vacances!, Un lloc preciós i uns menjars deliciosos.
    M'alegro que hagis gaudit i descansat

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...